L'autocar accidentat el 20 de març a Freginals, bolcat a l'AP-7 (Arxiu ACN)
L'autocar accidentat el 20 de març a Freginals, bolcat a l'AP-7 (Arxiu ACN)
Freginals

La son i el cansament del conductor haurien provocat l'accident de Freginals

El jutjat d'Amposta que porta el cas ja ha requerit a Inspecció de Treball que investigui les condicions laborals del xòfer i si havia respectat els períodes de descans

RedaccióActualitzat

La son i el cansament del conductor haurien provocat l'accident de Freginals on van morir 13 noies estudiants d'Erasmus a Catalunya. Així ho conclou l'informe dels Mossos d'Esquadra,  al qual ha tingut accés "El Periódico de Catalunya", arran de les manifestacions de testimonis, que haurien vist com el vehicle feia ziga-zagues i fins i tot els cops de cap del conductor.

En la investigació també es van detectar diverses disminucions injustificades de velocitat. Segons l'atestat, just abans del sinistre es detecten frenades i accelerades sense motiu. Un minut abans de l'accident, el vehicle va passar de 100 a 74 km/h i va tornar després als 100 sense cap tipus de justificació. 

A més, de l'anàlisi del tacògraf de l'autocar sinistrat se'n desprèn que hi va haver 77 variacions  de la velocitat en el tram comprès entre el peatge de Sagunt i el lloc de l'accident. A banda, l'informe cita un testimoni que va veure com el conductor abaixava el cap i s'adormia.

El jutjat d'Amposta que porta el cas ja ha requerit a Inspecció de Treball que investigui les condicions laborals del xòfer i si havia respectat els períodes de descans.

El conductor encara no ha declarat al jutjat d'Amposta perquè, segons l'últim informe mèdic, encara no està en condicions per fer-ho.

Anar al contingut