Dos agents de la Guàrdia Urbana aturen el conductor d'un patinet elèctric, aquest dijous a Barcelona (ACN)

16.000 multes a patinets elèctrics a Barcelona: anar per la vorera, el principal motiu

Les multes han baixat respecte a l'any passat i la Guàrdia Urbana ho atribueix a l'augment de la disciplina viària dels conductors i al fet que coneixen més la normativa

Durant el 2023 la Guàrdia Urbana de Barcelona ha posat més de 16.000 multes a patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal, els VMP, un 25% menys que el 2022, que van ser 21.700.

Les dades les ha ofert aquest dijous Jordi Oliveras, intendent de la Guàrdia Urbana, que n'ha fet una lectura positiva:

"Els conductors coneixen més la normativa i tenen més disciplina viària."

La infracció més sancionada va ser circular per la vorera, 3.617 multes (per 5.358 el 2022), seguida de saltar-se semàfors, 3.672, circular amb més d'una persona, 2.376, o amb auriculars, 2.182.

No portar elements de seguretat va motivar poc més de 274 multes (per 605 el 2022), mentre que només 29 van ser per excés de velocitat, i 15 per estacionament irregular.

Tot això pel que fa a l'ús particular, mentre que en els usos per activitat econòmica se'n van posar 398, la majoria per no complir els requisits reglamentaris, 320 multes, i 69 van ser per estacionament.

Campanyes de control cada mes

La divulgació d'aquestes dades s'ha fet coincidir amb una campanya setmanal de control de vehicles VMP, que Oliveras ha dit que es continuaran fent al mateix ritme, gairebé una al mes.

Pel que fa a la sinistralitat, el 2023 va haver-hi 20 víctimes mortals en accidents de trànsit a Barcelona, dues de les quals van ser conductors de VMP.

Pel que fa als ferits greus, relacionats amb VMP van haver-n'hi 13, nou dels quals eren conductors, tres vianants i una passatgera d'un vehicle.

Pel que fa als accidents, de gener a juny del 2023, 6.600 vehicles es van veure implicats en algun incident, dels quals 375 van ser VMP, una sensible reducció respecte a l'any anterior, que van ser 399.

 

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut