6.923.480 euros, recaptació de la Marató 2007
La Marató 2007 va recaptar al llarg de la jornada d'ahir 6.923.480 euros, segons dades d'aquest migdia de la Fundació. Aquesta dada de recaptació de la setzena edició, que s'ha dedicat a les malalties cardiovasculars, és provisional, ja que fins al 31 de gener aquesta edició de La Marató està vigent i hi ha temps per enviar donatius.
El programa especial de La Marató d'aquest any va ser presentat, en solitari, per Miquel Calçada, de les 12.00 a les 01.05, hora en què el marcador de recaptació reflectia la xifra de 6.031.309 euros. La mitjana absoluta d'audiència d'aquestes més de 13 hores d'emissió, incloses totes les franges horàries i espais, va ser de 393.00 espectadors i una quota del 18,3%. El minut de màxima audiència va ser a les 22.46, amb 718.000 espectadors i el 23,2% de quota. Les dades de TNS assenyalen també que un total de 3.542.000 persones van veure aquesta programació especial en algun moment del dia.
De l'interès pel seguiment específic del tema objecte de la jornada de La Marató les malalties cardiovasculars, amb els testimonis personals i les actuacions musicals, n'és bona mostra l'índex d'audiència de les tres franges horàries que va ocupar el programa al llarg de les més de tretze hores de durada, i que va ser de 340.000 espectadors i el 16,3% de quota. Per franges, les dades van ser: franja del matí, de les 12.00 a les 14.30, 230.000 espectadors de mitjana i el 18,5% de quota; franja de la tarda, de les 15.36 a les 21.00, 361.000 espectadors de mitjana i el 16% de quota; franja de nit, de les 21.43 a les 01.05, 393.000 espectadors de mitjana i el 16,1% de quota.
Més de 800 activitats en aquesta setzena edició
La Marató de TV3 va tornar a viure ahir una jornada emotiva en què es va sentir i veure el testimoni de persones, algunes conegudes i altres d'anònimes, que han tingut o tenen dolences cardiovasculars, i dels professionals mèdics, que van recordar per què la prevenció és tan important per poder vèncer aquestes malalties. A més d'escoltar en directe diversos artistes, com ara Maria del Mar Bonet, Lolita, Lax'n'Busto, Chenoa, Antònia Font, Missia i Nina i el grup d'artistes que representen en un escenari de Barcelona el musical "Mamma mia", es van poder veure algunes de les més de 800 activitats populars celebrades arreu de Catalunya durant aquests dies.
Com a suport al plató 1 de TVC a Sant Joan Despí, tot un equip de presentadors i periodistes Lídia Heredia, Martí Gironell, Samantha Vall, Marc Villanueva, Mònica López, etc. es van encarregar de conduir les connexions en les diferents seus telefòniques (el plató número 4 de TVC, el Palau Sant Jordi de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Manresa), des d'on es van fer entrevistes i es van recollir testimonis.
D'altra banda, l'activitat exterior més important de la jornada va ser el cor que més de 1.000 persones van fer a l'esplanada del Monestir de Poblet, seguint les instruccions que els donava una coreògrafa.
A partir de la segona quinzena de gener del 2007, la Fundació La Marató de TV3 anunciarà la convocatòria pública per a la presentació de projectes d'investigació biomèdica sobre el dolor crònic. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i de la web: www.fundaciomaratotv3.cat.
Rècord de la temporada dels telenotícies
De les dades d'audiència d'ahir cal remarcar també que els telenotícies del cap de setmana de TV3 van batre el rècord de la temporada.
El "Telenotícies Cap de Setmana Vespre", que va ser, a més, el programa líder absolut del dia a Catalunya, va tenir 836.000 espectadors de mitjana i el 27,5% de quota; pel que fa al "Telenotícies Cap de Setmana Migdia", el quart programa més vist de la jornada, va tenir 718.000 espectadors de mitjana i el 22,4% de quota.
Podeu consultar la galeria de fotos de La Marató a l'àrea restringida de la sala de premsa. Si no en sou usuaris, registreu-vos aquí.