900 multes diàries a la zona de baixes emissions a Barcelona
- TEMA:
- ZBE Barcelona
Gràcies a les càmeres que controlen la zona de baixes emissions (ZBE), l'Ajuntament de Barcelona ha posat 10.761 multes a cotxes i motos que circulaven il·legalment per la ciutat entre el 15 i el 30 de setembre. Representen l'1% del total, enfront del 3% anterior.
Són els vehicles més contaminants, sense distintiu ambiental de la DGT, i que tampoc no tenien autorització ni cap moratòria concedida en qualitat d'autònoms amb rendes baixes. Les furgonetes, els autocars i els camions encara tenen un temps per adaptar-se a aquesta normativa.
Els correspon una multa de cent euros, tot i que la majoria encara s'estan tramitant. Fins que no rebin la primera multa, no se'ls considerarà reincidents. Ara pot ser que a un conductor l'hagin multat més d'una vegada. L'Ajuntament espera que aquestes sancions siguin les úniques que reben els infractors, perquè no els arribin "15 de cop", ja que pot ser que algun no sigui conscient que està vulnerant una prohibició, segons ha dit el regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia.
El 15 de setembre van començar les multes de la ZBE, que afecta Barcelona, Sant Adrià de Besòs, l'Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat. Aquests ajuntaments sancionen els vehicles que vulnerin el veto de circular-hi els dies feiners entre les 7 del matí i les 8 del vespre.
Estava previst que les multes comencessin a l'abril, però es va ajornar pel coronavirus. Encara és difícil saber com acabarà afectant la ZBE perquè molts conductors s'han animat a agafar el cotxe en comptes d'utilitzar el transport públic, per reduir la possibilitat de contagi de la Covid, i també hi ha persones que no es desplacen perquè fan teletreball.
Cotxes menys contaminants
Segons l'Ajuntament de Barcelona, en tres anys s'han reduït en més de mig milió els desplaçaments fets amb els vehicles més contaminants.
L'Ajuntament compara les xifres amb les del 2017, quan es va anunciar la ZBE. Des de llavors, els cotxes sense etiqueta ambiental han passat del 20% al 3% (285.000 desplaçaments menys, segons els seus càlculs) i els que tenen etiqueta B, la groga, han passat del 43% al 27% (que representen un total de 265.000 desplaçaments).
- ARXIVAT A:
- ZBE Barcelona Contaminació