Reprès amb problemes el servei de trens entre l'àrea de Tarragona i Barcelona tallat 5 mesos

Incidències i interrupcions en la represa del servei dels regionals de l'R14, R15, R16 i R17, que no podran parar fins al 25 de maig a Sant Vicenç de Calders, que funcionarà com a estació de Rodalies

Redacció/ACNActualitzat

Els trens regionals de les línies R14, R15, R16 i R17 tornen a circular des d'aquest dilluns a la tarda, després de cinc mesos de tall ferroviari entre Tarragona i Barcelona per les obres del corredor mediterrani.

Les línies han estat tallades des de l'1 d'octubre per adequar l'estructura de túnel de Roda de Berà (Tarragonès) i adaptar el tram a l'ample internacional.

Durant el matí s'han fet trajectes de prova per comprovar el bon funcionament de la nova infraestructura, i a les 15.03, vuit minuts després del previst, ha sortit de Tarragona el primer comboi de passatgers, en el qual ha viatjat fins a l'estació de Barcelona Sants la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. El tren ha arribat a Barcelona amb 50 minuts de retard sobre l'horari previst.

Retard que està relacionat amb les incidències que hi ha hagut durant el dia a les estacions de Torredembarra i Sant Vicenç de Calders.

Al tren també viatjaven el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, i el director de Rodalies, Antonio Carmona.

El primer tren que ha circulat després de cinc mesos de macrotall
El primer tren que ha circulat després de cinc mesos de macrotall (ACN/Eloi Tost)

Interrupció per la caiguda de tensió a les catenàries

A aquests retards s'ha sumat una incidència al voltant a dos quarts de cinc de la tarda. La circulació de trens de l'R2, R13, R14, R15 i R16 ha estat interrompuda entre les estacions de Sant Vicenç de Calders i Cunit durant gairebé dues hores perquè una avaria ha deixat sense tensió la infraestructura.

La falta de tensió elèctrica a les catenàries en un tram prop de l'entrada nord a l'estació de Sant Vicenç ha obligat a tallar el pas de combois pel corredor mediterrani. 

Dos trens amb passatgers han quedat aturats durant aquesta estona, però ja han pogut reprendre la marxa.  


Sant Vicenç de Calders, només per a Rodalies

Però la tornada a la normalitat per als usuaris no serà completa, ja que les obres a l'estació de Sant Vicenç de Calders continuaran provocant afectacions. Els regionals no hi podran parar fins al 25 de maig, però sí que funcionarà per als trens de Rodalies.

Fins llavors, els usuaris dels regionals que vulguin anar a Sant Vicenç hauran de baixar a Torredembarra i allà agafar un servei alternatiu d'autobús que ha habilitat Renfe.  

El macrotall ha acabat amb un últim colofó aquest de setmana. Coincidint de ple amb Carnaval, durant tres dies, s'ha hagut de tallar completament el trànsit ferroviari a l'estació per una modificació del programari, cosa que ha provocat aglomeracions a l'estació de Cunit, amb trens anul·lats i amb retards.

Més oferta de trens regionals

Les línies R14, R15, R16 i R17 recuperen aquesta setmana el seu itinerari habitual per la costa amb una ampliació de l'oferta. La connectivitat entre Tarragona i Barcelona passarà de 31 i 32 trens abans del tall a 34 i 35 per sentit.

Així doncs, el primer tren per anar de Tarragona a Barcelona sortirà a les 5.55. En sentit contrari, el primer tren sortirà de l'estació de França en direcció sud a les 5.45 i l'últim a les 21.45.

D'aquesta manera, hi haurà un tren cada trenta minuts els dies laborables, cosa que reduirà el temps d'espera dels usuaris.

Pel que fa a l'R14, assumirà via Reus les cinc connexions diàries per sentit entre Barcelona i Lleida Pirineus que, fins ara, circulaven per Valls per les obres del túnel de Roda de Berà. Per mantenir la connexió amb Valls, l'R13 es convertirà en una llançadora la Plana-Picamoixons-Sant Vicenç de Calders, que s'enllaçarà respectivament amb altres trens cap a Lleida a la Plana i a Sant Vicenç de Calders cap a Barcelona.

En el cas de l'R15, es recuperarà el servei de sis trens diaris per sentit entre Móra la Nova i Barcelona, mentre que l'oferta global dels dies feiners, entre Reus i Barcelona, tindrà tres trens nous per sentit.

Finalment, l'R16, Barcelona-Tortosa-Ulldecona, recuperarà els deu trens diaris per sentit i es mantindrà el servei Avant Tortosa-Camp de Tarragona-Barcelona, amb un tren diari per sentit.

També es recuperaran les deu connexions diàries de l'R17 entre Salou-Port Aventura i Tarragona.

 

 
 

 

 

ARXIVAT A:
Rodalies
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut