Logo de Volkswagen a la seu central de l'automobilística, a Wolfsburg (Europa Press/Sina Schuldt/DPA)

Acord de Volkswagen amb els sindicats per no tancar cap de les 10 fàbriques a Alemanya

L'empresa amortitzarà de manera "socialment responsable" més de 35.000 llocs de treball fins al 2030 per reduir la producció

Redacció / AgènciesActualitzat

La direcció de Volkswagen a Alemanya i el sindicat IG Metall han arribat a un acord aquest divendres per no haver de tancar cap fàbrica al país, tot i que el 2030 haurà eliminat més de 35.000 llocs de treball.

Assegura que ho farà de manera "socialment responsable" i reduirà la producció de més de 700.000 vehicles anuals. Tot, per baixar els costos laborals i recuperar rendibilitat.

Els treballadors acceptaran rebre menys bonificacions i participacions en els beneficis, que era una de les propostes que havien fet tant el sindicat com el comitè d'empresa.


"Contribucions doloroses" per fer viable l'empresa

El conseller delegat de Volkswagen, Oliver Blume, ha dit que l'acord és "un senyal important per a la viabilitat futura de la marca" pel que fa a costos, capacitats i estructures.

Per la seva banda Thorsten Gröger, líder sindical en la negociació, ha dit que els treballadors faran "contribucions doloroses", però que això permetrà "perspectives per a la plantilla".

L'acord arriba després de tres mesos de negociacions i de dues "vagues d'advertiment", és a dir, aturades de la producció durant hores, que van seguir més de 100.000 dels 120.000 treballadors del país.

 

Tercer dia de vaga a les plantes de Volkswagen
Tercer dia de vaga a les plantes de Volkswagen (3Cat)

Tres llargs mesos de negociacions

Va ser al setembre quan l'empresa va trencar els convenis col·lectius que protegien els treballadors fins al 2030 d'acomiadaments per motius operatius, de manera que aquests podien començar d'aquí mig any.

L'empresa va començar la negociació dient que volia tancar 3 de les 10 fàbriques que té al país, amb uns 55.000 treballadors, i retallar un 10% els sous als treballadors en general.

El sindicat inicialment va exigir una pujada del 7% dels sous, però després va proposar un pla per retallar uns 1.500 milions d'euros en costos salarials, que l'empresa finalment ha acceptat.

L'acord contempla que la fàbrica de Dresde deixi de produir vehicles i es destini a altres finalitats, i que es busqui un inversor extern per a la fàbrica d'Osnabrück, mentre que a la de Zwickau es tancarà una línia de muntatge.

Fins al setembre el grup Volkswagen va calcular un benefici net de 8.917 milions d'euros, un 30,7% menys que en el mateix període del 2023, i preveu entregar uns 9 milions de vehicles.

 

 
ARXIVAT A:
AlemanyaAutomoció
Anar al contingut