Feia trenta anys que la marca es venia a Catalunya (Coca-Cola Espanya)

Adeu a Nestea: Coca-Cola prepara un producte alternatiu pel final del contracte amb Nestlé

Els dos gegants de l'alimentació acaben el contracte el dia 31 de desembre i Coca-cola intentarà conquistar el mercat amb una marca nova
Redacció Actualitzat
TEMA:
Empresa

Nestea té els dies comptats a les botigues, bars i restaurants catalans per la finalització del contracte que des de fa 30 anys uneix les multinacionals Nestlé i Coca-Cola per la producció i distribució d'aquesta beguda a Espanya.

L'acord té data de caducitat el 31 de desembre i Coca-Cola ja ha anunciat que pensa continuar el camí en solitari amb la marca Fuze Tea, que és present en 90 països i des del setembre s'ha començat a introduir tímidament al mercat estatal.

A l'altra banda, Nestlé no s'ha pronunciat sobre la finalització de l'acord i tot fa pensar que, com a mínim a curt termini, no preveu posar en marxa la producció i distribució d'un nou te llest per beure que aprofiti l'embranzida d'una marca amb presència a Espanya des del 1993, i de la qual ara tindrà tots els drets en solitari.

Nestea té presència a una cinquantena de països i l'espanyol era un dels seus mercats més importants.


Coca-Cola vol conquistar el mercat

La intenció de Coca-cola és duplicar la seva inversió en aquest negoci a l'Estat, ara a través d'una marca que ja feia servir a escala global, per tal de posar-se al capdavant del creixement exponencial del consum d'aquest tipus de productes.

Fuze Tea ja és líder en mercats com Turquia i Mèxic, i l'objectiu de Coca-Cola Espanya és que, abans d'acabar l'any, estigui disponible a més de 225.000 punts de venda.

Segons les dades de l'empresa, aquesta categoria de begudes ha experimentat un creixement del 6,3% en els últims cinc anys.

La beguda tindrà "l'ampolla de sempre i el gust de sempre" de Nestea i estarà disponible en la versió original, sense sucre i altres gustos com te verd-maracujà o préssec.

A les estanteries de les grans superfícies, la marca haurà de competir amb companyies de renom com ara Lipton, així com moltes marques blanques pròpies de les cadenes de supermercat.

A l'Estat, Coca-cola és propietària de moltes altres marques de refrescos com Fanta, Sprite, Aquarius, Nordic, Minute Maid o aquaBona.

ARXIVAT A:
Alimentació Empresa
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut