Pimkie va obrir el 2001 a Espanya amb dues grans botigues a Barcelona i Madrid (EPTV)

Adeu a Pimkie, la cadena de roba que va arribar a tenir gairebé 70 botigues a tot l'Estat

La marca, que continuarà a França, va obrir camí a altres firmes low-cost com Primark, Pepco, Zara, Stradivarius o Bershka, que li han acabat menjant el terreny

Redacció/AgènciesActualitzat

La cadena de moda Pimkie ha tancat totes les botigues que té a Espanya, segons ha confirmat en un missatge al seu compte de Linkedin Sokoa Lasa, directora de Desenvolupament de la companyia, que ha assegurat que han fet tot el possible per "tancar bé" el negoci.

Pimkie tenia actualment cinc establiments a Catalunya --a l'Hospitalet de Llobregat, Tarragona, Platja d'Aro, Salt i Puigcerdà-- i una vintena a tot l'Estat, segons consta a la seva pàgina web, que ja no està operativa.

De fet, al compte d'Instagram, on encara surt la col·lecció d'estiu, fa setmanes que els usuaris alertaven d'aquest possible tancament i recomanaven a qui hagués de fer algun canvi que si encara tenia botigues obertes a prop, que s'afanyés. També n'hi havia que avisaven, per exemple, que a Palma ja havien tancat:


La competència d'altres firmes de baix cost i la pandèmia, les causes del tancament

La multinacional francesa de baix cost va aterrar a Espanya el 2001 amb dues grans botigues al centre de Barcelona i Madrid i es va anar expandint fins a tenir-ne gairebé 70 a tot l'Estat. En el cas de la capital catalana, la seva primera botiga era al carrer Portaferrissa, a tocar de plaça Catalunya. 

Entre les raons del tancament hi hauria el gran nombre de competidors que tenen actualment en el seu segment de roba de baix cost --com Primark, Pepco i diverses marques d'Inditex, com Zara, Bershka o Stradivarius--, que ja els va fer tancar botigues l'any 2019 i tirar endavant un expedient de regulació d'ocupació. I també els mesos de tancament per la pandèmia, dels quals la firma ja no s'hauria pogut recuperar.

La firma ja va fer un ERO l'any 2019 (EPTV)

L'any 2021, el grup multimilionari francès Mulliez, propietari de la marca, va vendre les filials d'Espanya, Portugal i Alemanya a Young Fashion Group, que va anunciar una reestructuració de la plantilla i canvis en la xarxa de distribució.

Així i tot, no han aconseguit sortir dels números vermells i han acabat liquidant la companyia i anunciant el tancament de totes les botigues que quedaven a l'estat espanyol.

La forta competència en roba low-cost i la pandèmia, entre les raons del tancament (EPTV)

 

ARXIVAT A:
ModaDrets laborals
Anar al contingut