Amazon es desplaça a Barcelona per promocionar els seus autors en línia i vendre llibres a través del seu portal
Els llibres no només es venen a les llibreries i paradetes. Cada vegada més les vendes es fan via internet. L'arribada dels directius d'Amazon a Barcelona, just ara que fa poc que han aterrat al mercat espanyol, ho corrobora.
Àgatha EsteraActualitzat
Set mesos després d'aterrar al mercat espanyol, la gran botiga en línia ha volgut afegir-se a la celebració de Sant Jordi. A més de vestir el portal de descomptes sobre els llibres, Amazon ha presentat el seus principals escriptors digitals a un cèntric hotel de Barcelona. Autors com el periodista Ignacio Carrión, el pediatra Bruno Nievas, el policia Esteban Navarro o l'economista Marta Querol.
Tots ells al rànquing de vendes d'Amazon en castellà. Cansats de picar les portes de les editorials, van trobar en l'Amazon Direct Publishing la manera de publicar en línia les seves obres i controlar-ne el procés d'edició. Els autors estableixen el preu final i Amazon es queda el 30% de les descàrregues amb un preu que va dels 0,99 cèntims als 14 euros segons l'obra i l'autor.
"És una passada, en paper no hagués venut tant com a internet", explica Esteban Navarro, autor de "Los fresones rojos". Bruno Nievas, "Realidad Aumentada" no té por de la pirateria, mentre que Marta Querol, "El final del Ave Fenix", no perd l'interès de publicar en paper.
És el primer Sant Jordi d'aquests autors digitals i també la primera diada per a l'equip directiu d'Amazon Espanya, que espera que les editorials digitalitzin les obres en català per poder oferir-les al portal i incrementar el petit catàleg de 2.000 obres en català. Si volen continuar per aquest camí i celebrar més diades, hauran de traduir completament tota la botiga en línia al català. Ara mateix un bàner és publicitat en català, però una part del programari encara utilitza les etiquetes en castellà.
També s'ha presentat el nou Kindle Touch, en versió Wi-Fi i 3G, i no volen parlar ni de vendes ni de descàrregues, només dels descomptes per a la diada i del preu del nou e-book. Amazon no vol donar xifres de vendes i els autors han pactat no parlar del nombre de descàrregues, tot en absolut silenci perquè res pugui influenciar la posició de l'empresa a la borsa. Tampoc és dia de parlar del llançament de la tauleta Kindle Fire. Avui han vingut a parlar de llibres digitals.
Tots ells al rànquing de vendes d'Amazon en castellà. Cansats de picar les portes de les editorials, van trobar en l'Amazon Direct Publishing la manera de publicar en línia les seves obres i controlar-ne el procés d'edició. Els autors estableixen el preu final i Amazon es queda el 30% de les descàrregues amb un preu que va dels 0,99 cèntims als 14 euros segons l'obra i l'autor.
"És una passada, en paper no hagués venut tant com a internet", explica Esteban Navarro, autor de "Los fresones rojos". Bruno Nievas, "Realidad Aumentada" no té por de la pirateria, mentre que Marta Querol, "El final del Ave Fenix", no perd l'interès de publicar en paper.
És el primer Sant Jordi d'aquests autors digitals i també la primera diada per a l'equip directiu d'Amazon Espanya, que espera que les editorials digitalitzin les obres en català per poder oferir-les al portal i incrementar el petit catàleg de 2.000 obres en català. Si volen continuar per aquest camí i celebrar més diades, hauran de traduir completament tota la botiga en línia al català. Ara mateix un bàner és publicitat en català, però una part del programari encara utilitza les etiquetes en castellà.
També s'ha presentat el nou Kindle Touch, en versió Wi-Fi i 3G, i no volen parlar ni de vendes ni de descàrregues, només dels descomptes per a la diada i del preu del nou e-book. Amazon no vol donar xifres de vendes i els autors han pactat no parlar del nombre de descàrregues, tot en absolut silenci perquè res pugui influenciar la posició de l'empresa a la borsa. Tampoc és dia de parlar del llançament de la tauleta Kindle Fire. Avui han vingut a parlar de llibres digitals.