AVLO, el nou AVE "low-cost" de Renfe que entrarà en servei a l'abril
Circularà entre Barcelona i Madrid a partir de Setmana Santa i els bitllets es podran comprar des de finals de gener
L'alta velocitat de Renfe estrena "low-cost". Al final, aquest nou servei es dirà AVLO i, segons ha informat aquest migdia el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, començarà a funcionar el 6 d'abril, que aquest 2020 és el dilluns de Setmana Santa.
Inicialment, els combois d'AVLO circularan entre Barcelona i Madrid, la línia amb més viatgers i amb més competència amb l'avió. Foment preveu ampliar el servei a altres trajectes a partir de l'any 2021.
Els primers bitllets per a l'AVLO es posaran a la venda a partir de finals de gener.
Hoy presentamos el Low Cost de @Renfe, el servicio AVLO comenzará a operar el 6 de abril entre Barcelona y Madrid, coincidiendo con la Semana Santa. pic.twitter.com/aTs3iZIUS8
José Luis Ábalos (@abalosmeco) December 11, 2019
En un segon missatge a Twitter, Ábalos ha remarcat que AVLO està pensat, sobretot, per a usuaris com famílies, joves i altres viatgers ocasionals, i no tant per a persones que es desplacin per viatges de negocis.
El nuevo servicio #AVLO, que comenzará a vender billetes a finales de enero, incide en el propósito de hacer el ferrocarril más inclusivo, más competitivo y más sostenible. pic.twitter.com/KiN4czLrtH
José Luis Ábalos (@abalosmeco) December 11, 2019
Més tard, ha afegit que amb AVLO es vol fer que el tren sigui un mitjà de transport "més inclusiu, més competitiu i més sostenible".
Ábalos també ha declarat que es mantindran les característiques definitòries del servei:
"AVLO representa una resposta de Renfe a l'entorn més competitiu que sorgirà amb la liberalització d'aquí un any."
"Els serveis es configuraran perquè tinguin un preu reduït sense perdre les seves característiques de velocitat, puntualitat i seguretat."
Més places
Els combois dels AVLO tindran un 20 per cent més de capacitat que els AVE actuals, fins a 438 places.
El nou servei AVLO començarà a circular, entre Barcelona i Madrid, el 6 d'abril, per Setmana Santa (EFE/Ismael Herrero)
Aquest augment s'aconsegueix suprimint la classe preferent -tot el tren és classe turista- i el vagó cafeteria. Els viatgers, en canvi, trobaran màquines expenedores d'aliments i begudes repartides pel comboi.
Combois de color morat
La presentació d'AVLO s'ha fet en els tallers de Renfe a Villaseca de la Sagra, a Toledo, on s'ha pogut veure com seran els combois d'aquest nou servei: de color morat, amb tres franges al davant de colors carabassa, blanc i blau cel.
A finals del 2020, competència
Amb la presentació del servei AVLO, Renfe fa un primer pas per plantar cara als competidors que podran entrar en el mercat ferroviari d'aquí un any, a finals del 2020.
Els primers combois de l'AVLO s'han presentat als tallers de Renfe a Villaseca de la Sagra, a Toledo (EFE/Ismael Herrero)
L'operadora espanyola ja sap que se li acaba el monopoli i que la francesa SNCF i Air Nostrum, de la mà de Trenitalia, seran rivals en l'alta velocitat.
Més de 500 milions de passatgers
L'any 2018, ha explicat Ábalos, Renfe ha tingut unes xifres rècord d'usuaris: 511 milions de passatgers en total, i 22, en l'alta velocitat.
El ministre de Foment en funcions també ha declarat que compten a augmentar les inversions ferroviàries per millorar les Rodalies i els corredors de mercaderies.
- ARXIVAT A:
- Mobilitat