Barcelona i Badalona s'apropen amb el nou tram de la línia 10 que uneix Bon Pastor i el Gorg
Badalona ha inaugurat de forma oficial un nou tram de la línia 9/10 de metro, concretament el del ramal sud de l'àrea del Besòs, que uneix l'estació barcelonina de Bon Pastor amb la de Gorg, a Badalona. Aquesta pota, que comunica amb la línia 9 -encara en obres- és el que es coneixerà com a línia 10 i s'identifica amb un color blau cel. Tothom que vulgui disposarà a partir de les tres del migdia d'un bitllet gratuït per fer aquest nou trajecte.
Actualitzat
Barcelona i Badalona són una mica més a prop gràcies al nou tram de metro que uneix l'estació barcelonina de Bon Pastor amb la de Gorg, a Badalona. És un tram de més de tres quilòmetres que pren el nom de línia 10 i que té quatre estacions: la de Gorg, on hi ha la connexió amb la línia 2, La Salut, Llefià i Bon Pastor, estació que també obre aquest diumenge les portes i on conflueixen els dos ramals de la nova línia al sector del Besòs, el de Badalona i el que ja es va inaugurar el desembre a Santa Coloma de Gramenet, entre Can Zam i Can Peixauet. D'aquesta manera entra en funcionament el final de la i grega que forma l'extrem de la nova línia 9/10 del metro a l'àrea del Besòs.
A partir de Bon Pastor i fins al Gornal, la línia 9 i 10 del metro compartiran recorregut fins a la futura estació del Gornal, on tornaran a dividir-se, una, la línia 9 per anar cap a l'aeroport del Prat, i l'altre, la 10, per endinsar-se a la Zona Franca. El conjunt de la línia 9 i 10 de metro estarà acabada el 2014.
Llefià, amb 45.000 habitants, i La Salut, amb 30.000, són els dos barris més densament poblats de Badalona. Fins ara l'únic mitjà de transport que hi arribava era l'autobús.
S'espera que la nova línia de metro, que com la seva veïna al Besòs és de conducció automàtica, és a dir sense conductor, la facin servir diàriament uns 8.000 usuaris. Ho podran fer cada dia de la setmana en un horari reduït de 6 del matí a 10 de la nit. Això facilitarà la continuació de les obres a les estacions Onze de Setembre i la Sagrera. I és que la pròxima fita important està previst que arribi aquest estiu, quan s'inauguri l'intercanviador de la Sagrera. Aquesta estació permetrà connectar amb les línies 1 i 5 del metro, i donarà continuïtat, així, al trajecte dels prop de 15.000 usuaris que s'espera que la facin servir cada dia.
A partir de Bon Pastor i fins al Gornal, la línia 9 i 10 del metro compartiran recorregut fins a la futura estació del Gornal, on tornaran a dividir-se, una, la línia 9 per anar cap a l'aeroport del Prat, i l'altre, la 10, per endinsar-se a la Zona Franca. El conjunt de la línia 9 i 10 de metro estarà acabada el 2014.
Llefià, amb 45.000 habitants, i La Salut, amb 30.000, són els dos barris més densament poblats de Badalona. Fins ara l'únic mitjà de transport que hi arribava era l'autobús.
S'espera que la nova línia de metro, que com la seva veïna al Besòs és de conducció automàtica, és a dir sense conductor, la facin servir diàriament uns 8.000 usuaris. Ho podran fer cada dia de la setmana en un horari reduït de 6 del matí a 10 de la nit. Això facilitarà la continuació de les obres a les estacions Onze de Setembre i la Sagrera. I és que la pròxima fita important està previst que arribi aquest estiu, quan s'inauguri l'intercanviador de la Sagrera. Aquesta estació permetrà connectar amb les línies 1 i 5 del metro, i donarà continuïtat, així, al trajecte dels prop de 15.000 usuaris que s'espera que la facin servir cada dia.