Barcelona instal·larà 4 radars de tram i 17 de fixos: on seran i quan començaran a multar
Els de tram es col·locaran a la Ronda Litoral i als túnels de les Glòries, la Rovira i Badal, i els fixos estaran en zones escolars i a llocs amb alts nivells de sinistralitat
L'Ajuntament de Barcelona instal·larà al llarg d'aquest any quatre radars de tram i es començarà a multar a partir de l'agost, i 17 de fixos, que estaran operatius a partir del setembre, però que no comportaran sancions fins al gener de l'any que ve.
Ho ha anunciat aquest dimarts la tinent d'alcalde i regidora de Mobilitat de Barcelona, Laia Bonet, en una roda de premsa amb el tinent d'alcalde de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, en què han fet balanç de la sinistralitat a la capital catalana.
Els quatre radars de tram
En relació amb els radars de tram, s'instal·laran a:
- Ronda Litoral
- Túnel de les Glòries
- Túnel de la Rovira
- Túnel de Badal
En tots els casos no sancionaran fins a l'agost.
Els fixos: fase pedagògica, avís per carta i multa
Dels 17 radars fixos que ha anunciat l'ajuntament, 12 s'instal·laran en entorns escolars, on la velocitat està limitada als 30 quilòmetres per hora, i els cinc restants es muntaran en llocs on es registren alts nivells de sinistralitat, que són:
- Carrer Aragó, entre els carrers Urgell i Casanova
- Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer Sant Roc
- L'avinguda Diagonal amb la plaça Pius XII en direcció Llobregat
- L'avinguda Diagonal amb el carrer Numància en direcció Besòs
- El passeig de la Bonanova amb el carrer Anglí en direcció Llobregat
Començaran a multar a partir del gener del 2023, però estaran operatius a partir d'aquest setembre. Això es refereix al fet que durant el primer mes es farà una fase pedagògica en què es mostrarà la velocitat i s'instarà, mitjançant un panell informatiu, a reduir la velocitat.
Posteriorment, abans de començar a multar, es farà una fase informativa, en la qual la infracció de la velocitat serà notificada al conductor amb una carta, però sense sancionar qui hagi superat la velocitat.
Bonet ha defensat l'aplicació "progressiva, transparent i pedagògica" dels radars com una forma de "convèncer" els conductors perquè canviïn la seva forma de circular i compleixin la normativa: "La nostra voluntat no és multar, sinó aconseguir que es modifiquin els hàbits de conducció."
Les zones amb més concentració d'accidents de Barcelona
La Guàrdia Urbana de Barcelona estudia la coincidència dels sinistres de trànsit en els llocs per analitzar les seves causes i proposar millores per reduir la sinistralitat. En aquest sentit, les zones de risc es determinen quan s'han produït 10 o més sinistres amb lesionats, a una distància de 15 metres entre ells i durant un interval de 12 mesos.
Segons aquests criteris, les principals zones de risc de la capital catalana es concentren a:
- Aragó amb Sicília
- Aragó amb Muntaner
- Plaça Reina Maria Cristina
- Aragó amb Balmes
- Aragó amb Pau Claris
- Aragó amb Casanova
- Gran Via de les Corts Catalanes, 186
- Gran Via de les Corts Catalanes, 181
- Gran Via de les Corts Catalanes, 333
- Gran Via de les Corts Catalanes, 353
- Gran Via de les Corts Catalanes amb Marina
- Gran Via de les Corts Catalanes amb Lepant
- Balmes amb Valencia
- ARXIVAT A:
- Mobilitat