Barcelona posa més límits als patinets i a l'aparcament de motos a la vorera
L'acord de PSC, Comuns i ERC es ratificarà al ple municipal de final de novembre i s'aplicarà "unes setmanes després"
El casc serà obligatori per als conductors de patinets de Barcelona, que mai podran circular per la vorera i tindran limitada la velocitat. Són algunes novetats que recollirà la nova ordenança de circulació, que s'ha d'aprovar al ple municipal d'aquest mes de novembre.
"Els patinets no podran circular per una calçada de 50 km/h", ha anunciat la tinenta d'alcaldia de mobilitat, Laia Bonet, que també ha explicat altres limitacions de velocitat: només podran anar a 25 km/h, com a màxim, als carrers de 30 km/h i als carrils bici de calçada, mentre que el màxim serà de 10 km/h quan sigui a la vorera.
Dins de les mesures de seguretat pensades per a aquests vehicles de mobilitat personal, també hi ha l'obligació d'incorporar llums de posició i de frenada. A més, només hi podrà anar una persona.
Pel que fa a les multes als patinets, ha posat un parell d'exemples: "Un patinet que circuli sense casc és una infracció lleu, que es multa amb 100 euros, i si va per la vorera, és molt greu i seran 500 euros."
Motos fora de la vorera
Barcelona també prohibirà que les motos aparquin a les voreres al voltant d'escoles i hospitals, independentment de l'amplada de la vorera, ha concretat Laia Bonet.
La mesura tindrà una senyalització pròpia "en els espais d'accés o zones d'influència de centres escolars i hospitalaris".
La responsable de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona ha recordat que hi ha el compromís de mandat que cada cop hi hagi menys motos a la vorera i ha dit que per això crearan places d'aparcament de motos en calçada.
Per protegir els vianants, les bicicletes tampoc podran circular per la vorera, però Bonet ha anunciat que s'han incorporat excepcions perquè puguin fer-ho si no hi ha carril bici i es tracta de menors de 14 anys o adults amb cadireta, tal com demanaven els Comuns i ERC.
En vigor "d'aquí unes setmanes"
La nova ordenança de circulació substitueix la vigent, del 2017. "La mobilitat ha canviat molt des del 2017 al 2024 i necessitàvem incorporar la nova normativa, sobretot de la DGT, adaptant-la a la nostra ciutat", ha dit Bonet.
El govern dona per fet que es validarà l'acord polític entre PSC, Esquerra i Comuns.
Junts la considera poc ambiciosa i demanava que el casc també fos obligatori per a les bicicletes i que els patinets estiguessin matriculats.
La normativa, que s'ha d'aprovar al ple del dia 29, entraria en vigor "unes setmanes després", després dels tràmits corresponents, i hi ha prevista una campanya informativa, segons ha anunciat la tinenta de Mobilitat, Laia Bonet.
- ARXIVAT A:
- MobilitatAjuntament de Barcelona