Benach creu que molts polítics es resisteixen als canvis d'internet
"El polític que faci servir les xarxes socials només per guanyar vots fracassarà." Així de contundent s'ha mostrat el president del Parlament, Ernest Benach, quan ha participat en una de les taules rodones del Personal Democracy Forum (PDF). El president del Parlament ha fet una aposta a favor de la sinceritat quan els polítics participen en les xarxes socials. Ernest Benach s'ha expressat amb aquesta claredat en el context oportú del PDF, una trobada que aplega a Barcelona experts en comunicació política i ciberactivisme d'arreu del món.
Benach, que ha intervingut amb el diputat britànic Tom Watson i l'eurodiputada holandesa Marietje Schaake, ha dit que els polítics que són presents a les xarxes socials han de seguir tres regles: conversar, dir el que pensen i explicar com són, en una aposta rotunda a favor de l'autenticitat. A la vegada, ha admès que aquesta sinceritat comporta riscos i que en el seu cas no sempre li resulta fàcil combinar aquesta activitat amb la solemnitat del càrrec.
Des d'aquesta posició, ha lamentat que molts blogs de polítics només siguin instruments electorals o que els gabinets de comunicació suplantin l'autenticitat.
Els polítics s'hi resisteixen
En la seva ponència al PDF, ha acceptat que en el camp de la política la resistència al canvi és més gran que en altres àmbits i ha defensat accions com Parlament 2.0 com una via adequada per "avançar cap a un canvi que transformarà tota la societat".
En una sala plena d'experts en comunicació política i ciberactivisme, el polític català ha llançat un missatge local quan s'ha referit a la necessitat d'aprovar una llei electoral tot just després d'afirmar que "la confiança dels ciutadans en els polítics és gairebé nul·la".
Benach, com la majoria dels assistents, també seguia el debat amb Twitter i ha aclarit, amb aquesta eina, que s'expressava en català (en una trobada que es desenvolupa en anglès) perquè entén que es correspon amb la institució que representa.
Obama inspira i prou
Al llarg de la jornada hi hagut ocasió de debatre amb experts d'arreu del món i amb els directors de nous mitjans de les campanyes de Barack Obama, Ségolène Royal i David Cameron. La conclusió estesa és que la campanya d'Obama pot inspirar els partits europeus però no serveix de model, perquè les diferències entre els sistemes polítics són massa grans.
L'altre qüestió que ha centrat les discussions té a veure amb la confrontació entre les eines i les actituds. Disposar de noves tecnologies serà insuficient si la política no esdevé més participativa i transparent.
Els europeus no parlen d'Europa
En una ponència més tècnica, el francès Anthony Hamelle, expert en l'anàlisi d'opinions expressades a la xarxa, ha explicat que els ciutadans dels països europeus prefereixen enllaçar amb converses que tenen lloc als seus països i sobre els seus països mentre que l'enllaç amb altres ciutadans d'Europa és escàs i de baixa intensitat.
A mig matí, el vicepresident del govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, s'ha adreçat breument als delegats per reclamar més innovació i transgressió des dels partit polítics.
Des d'aquesta posició, ha lamentat que molts blogs de polítics només siguin instruments electorals o que els gabinets de comunicació suplantin l'autenticitat.
Els polítics s'hi resisteixen
En la seva ponència al PDF, ha acceptat que en el camp de la política la resistència al canvi és més gran que en altres àmbits i ha defensat accions com Parlament 2.0 com una via adequada per "avançar cap a un canvi que transformarà tota la societat".
En una sala plena d'experts en comunicació política i ciberactivisme, el polític català ha llançat un missatge local quan s'ha referit a la necessitat d'aprovar una llei electoral tot just després d'afirmar que "la confiança dels ciutadans en els polítics és gairebé nul·la".
Benach, com la majoria dels assistents, també seguia el debat amb Twitter i ha aclarit, amb aquesta eina, que s'expressava en català (en una trobada que es desenvolupa en anglès) perquè entén que es correspon amb la institució que representa.
Obama inspira i prou
Al llarg de la jornada hi hagut ocasió de debatre amb experts d'arreu del món i amb els directors de nous mitjans de les campanyes de Barack Obama, Ségolène Royal i David Cameron. La conclusió estesa és que la campanya d'Obama pot inspirar els partits europeus però no serveix de model, perquè les diferències entre els sistemes polítics són massa grans.
L'altre qüestió que ha centrat les discussions té a veure amb la confrontació entre les eines i les actituds. Disposar de noves tecnologies serà insuficient si la política no esdevé més participativa i transparent.
Els europeus no parlen d'Europa
En una ponència més tècnica, el francès Anthony Hamelle, expert en l'anàlisi d'opinions expressades a la xarxa, ha explicat que els ciutadans dels països europeus prefereixen enllaçar amb converses que tenen lloc als seus països i sobre els seus països mentre que l'enllaç amb altres ciutadans d'Europa és escàs i de baixa intensitat.
A mig matí, el vicepresident del govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, s'ha adreçat breument als delegats per reclamar més innovació i transgressió des dels partit polítics.