Benvolguts clients: passin per caixa!
Movistar dóna per acabada la crisi i aposta per tornar als seus orígens. L'operador majoritari deixa enrere la guerra de trinxeres amb els altres companyies per mantenir la clientela a base de rebaixar preus i fer descomptes. Abandona el fangar i aposta per posicionar-se, de nou, com a operador "premium".
El 2015 és l'inici d'un cicle en el qual ha de recuperar part de les milionàries inversions fetes en el desplegament de la fibra òptica per tot el territori. Uns diners invertits en plena crisi econòmica. Això, i els centenars de milions d'euros que suposarà obtenir els drets televisius d'esports com el futbol. Tot plegat, òbviament, acabarà repercutint en la factura que en paguen els consumidors.
I la concreció d'això és que a partir d'aquest mes de maig, tots els abonats a Movistar Fusión (el paquet que inclou telèfon fix, mòbil i ADSL/Fibra òptica) pagaran cinc euros més en cada factura. Sigui quina sigui la modalitat. Així ho ha explicat l'operador majoritari als seus clients per carta. O caixa o faixa. Tarifes més cares (que en algunes modalitats suposarà un increment de la factura de més del 10%) a canvi de res... de moment. El caramel per endolcir aquesta mesura impopular podria ser triplicar la velocitat de navegació dels clients de fibra òptica abans de l'estiu: dels 100 megues actuals a 300. Però d'això, oficialment, Movistar no n'ha dit res. El que si que és una dada objectiva és l'augment del que recaptarà amb aquest canvi de tarifes. D'entrada, els prop de 3,7 milions de llars espanyoles que tenen Movistar Fusión aportaran a les arques de l'empresa de César Alierta uns 220 milions d'euros més del que pagaven fins ara. I con deia, de moment, a canvi de res...
Les queixes dels usuaris i associacions de consumidors no han fet canviar de parer Movistar. La pujada de tarifes es manté i qui no vulgui acceptar-la té les portes obertes per marxar. Això sí, diuen que sense cap mena de penalització.
Sembla lògic pensar que si un client busca un producte de qualitat amb un bon servei tècnic i d'atenció al client, el preu ha d'anar en consonància. Però la lògica sovint no casa amb la realitat. No oferir cap contraprestació que justifiqui l'augment de preu del servei i els problemes tècnics derivats de la vaga indefinida dels treballadors encarregats del manteniment de les línies (que reclamen sous i condicions laborals més dignes) no ajuda que els usuaris entenguin el nou canvi tarifari ni millora la percepció que tenen de la marca.