Boeing atura la producció del 737 Max, implicat en dos accidents amb 350 morts
Boeing ha decidit suspendre la producció del model 737 Max a partir del gener. Els accidents aeris a Indonèsia i Etiòpia, amb prop de 350 morts, han passat factura a la companyia nord-americana. El polèmic avió no té autorització per volar des del març a causa d'aquests dos accidents consecutius
El constructor aeronàutic té en aquests moments 400 unitats emmagatzemades a la fàbrica de Renton, a prop de Seattle, i no volen continuar-ne fabricant més fins que no rebin el vistiplau de les autoritats per volar. Tot fa pensar que ho podran fer l'any vinent, però no saben ni quan ni en quines condicions.
El 737 Max era la gran aposta de Boeing fins als accidents d'Indonèsia, fa un any, i d'Etiòpia, fa 9 mesos, tots dos atribuïts a errors en el software de l'aparell que els feia, literalment, estavellar-se.
Els Boeing 737 Max deixaran d'enlairar-se a partir del gener (EFE/Justin Lane)
Avions 737 Max aparcats a la fàbrica de Renton, a Seattle (EFE)
El 10 de març, l'accident del 737 Max d'Ethiopian Airlines, que va causar la mort de 157 persones, va provocar que els avions d'aquest model deixessin de volar a tot el món i que s'obrís una investigació en la indústria aeronàutica. Els investigadors a Etiòpia van detectar similituds sorprenents amb el de l'altre 737 Max que es va estavellar a Indonèsia. En aquest accident de Lion Air van morir 189 persones.
El mateix Donald Trump es va veure obligat a prohibir els vols d'aquets model de Boeing. Ho va fer l'endemà que la majoria dels països decidissin deixar a terra aquests avions arran de l'accident d'Ethiopian Airlines.
"Annus horribilis" per al president de Boeing, Dennis Muilenburg (EFE/Michael Reynolds)
Boeing va decidir modificar el software per fer-los més segurs. Ara, la companyia assegura que reprendrà la fabricació d'aquest model quan tingui l'autorització. Però de moment les accions de la companyia han caigut un 4% a la borsa, només saber-se la notícia de la suspensió.
El fabricant nord-americà presidit per Dennis Muilenburg preveu que els treballadors afectats per aquesta mesura continuïn amb la feina relacionada amb el 737 Max o siguin assignats temporalment a altres equips en la planta de Puget Sound, a Washington.
A més dels accidents d'Ethiopian Airlines i de Lion Air, al maig un avió Boeing 737 de Miami Air, noliejat per l'Exèrcit dels Estats Units, amb 143 passatgers a bord, es va estavellar al mig del riu St. Johns, a Florida, durant una tempesta. L'avió comercial provenia de la base naval de Guantánamo, a Cuba. 21 persones van quedar ferides però no hi va haver víctimes mortals. El model no era el mateix però aquest cas va ser un nou ensurt per a la companyia.