Boeing presenta el 777X, el bimotor més gran del món, per superar la crisi del 737 Max
La companyia aeronàutica Boeing ha estrenat amb èxit el nou model de llarga distància 777X, l'aparell amb què la multinacional nord-americana espera poder sortir de la crisi provocada pels accidents mortals del Boeing 777 Max a Etiòpia i Indonèsia.
El nou disseny de Boeing ha fet el vol inaugural aquest dissabte amb èxit des de l'aeròdrom de Paine Fiel, a 50 quilòmetres del nord de Seattle, als Estats Units. L'avió s'havia d'haver presentat fa mesos, però Boeing ha anat retardant la data de la presentació oficial.
El Boeing 777X serà l'avió bimotor més gran del món, amb capacitat per transportar fins a 426 passatgers.
De moment, Boeing ja té l'encàrrec per produir 340 aeronaus per a grans companyies com Emirates, Lufthansa, Singapure Airlines o Qatar Airways. Segons la companyia, cadascun d'aquests aparells es vendrà per 442 milions de dòlars, però els analistes posen en dubte aquesta xifra en un moment en què els grans operadors del Pròxim Orient han reduït les compres i han frenat els plans d'expansió.
Amb aquest nou avió, la companyia augmenta la competència amb el seu rival europeu Airbus, i es pren un respir a la crisi que afecta el seu model 737 Max accidentat els últims dos anys, amb nombroses víctimes mortals, a Etiòpia i Indonèsia.
L'èxit en el primer vol del 777X no podria arribar en millor moment per a Boeing, que divendres va anunciar que estudiava retallar la producció del 787 Dreamliner, com a conseqüència de la baixa demanda. Tot just fet aquest anunci, les accions de Boeing es van desplomar en borsa.
Al magatzem de Boeing s'acumulen desenes d'avions 737 Max de comandes anul·lades després dels accidents mortals de dos aparells a Etiòpia i Indonèsia.
Boeing fabricava fins a l'octubre 14 unitats del 787 Dreamliner cada mes i anuncia que les reduirà a 10 mensuals. Baixant la ràtio de producció del 787 Dreamliner volen evitar que l'estoc d'avions emmagatzemats i sense sortida al mercat augmenti.