"Bola de Drac" torna a 3Cat, 30 anys després de la primera emissió en català
Es reemeten les dues primeres temporades "Bola de Drac" i "Bola de Drac Z" i, a més, s'incorporarà "Bola de Drac Súper", que es veurà per primera vegada en català
Els fans de la sèrie japonesa "Bola de Drac", estrenada a Catalunya als anys noranta, estan d'enhorabona. El retorn de Son Goku ja és aquí: "Bola de Drac" es pot veure a la plataforma 3Cat des d'aquest dimarts, 26 de novembre.
Es recuperen les primeres temporades de la ficció d'Akira Toriyama "Bola de Drac" i "Bola de Drac Z" - aquesta última estarà disponible a partir del 5 de desembre -. Tot plegat, s'emmarca dins l'aposta per una oferta audiovisual àmplia per a tots els públics a la plataforma 3Cat.
"Bola de Drac Súper", per primera vegada en català
Més endavant s'incorporarà al catàleg "Bola de Drac Súper" (2015-2018), que s'emetrà per primera vegada en català a l'SX3.
A la plataforma digital 3Cat i al SX3 s'hi podran veure en total 575 capítols de la sèrie doblats al català.
3Cat ha arribat a un preacord amb Toei Animation per oferir els 575 capítols de la celebrada sèrie i la cessió gratuïta del doblatge al català per poder-lo distribuir internacionalment a altres plataformes.
Això sí, les cançons de la sèrie no sonaran en català. Per indicacions de la productora, la banda sonora s'ha d'emetre amb la llengua original, la japonesa, tant aquí a Catalunya com a qualsevol altre país del món.
40 anys de l'estrena
La reemissió de la trilogia coincideix amb el 40è aniversari de l'estrena de la sèrie japonesa, més de trenta anys després de l'emissió del primer capítol en català a TV3. "Bola de Drac" va arribar a Catalunya als anys 90 i, amb un gran èxit d'audiència, la saga ha esdevingut un referent de l'anime en català per a diverses generacions i s'ha creat un fenomen al voltant de les aventures de Son Goku.
De fet, Catalunya és un dels punts del món amb més seguidors del manga, l'anime i la cultura japonesa, i amb el retorn de Bola de Drac, 3Cat es vol acostar més a aquesta comunitat amb diverses accions per descobrir novetats, trobar-se i ser protagonistes de l'actualitat.
L'aposta per la mítica sèrie japonesa s'emmarca en l'estratègia d'oferir continguts audiovisuals de qualitat i en català per connectar més amb el públic infantil a través de les plataformes 3Cat i SX3.
- ARXIVAT A:
- Televisió