
Buiden clavegueres per rescatar el camioner engolit fa sis dies per un esvoranc al Japó
La inestabilitat del terreny complica les tasques dels bombers, que han perdut la comunicació amb el conductor del camió que dimarts va caure per un forat de 6 metres de profunditat
Les tasques de rescat del conductor del camió que dimarts passat va ser engolit per un esvoranc al Japó continuen gairebé una setmana després.
Les autoritats nipones se centren ara a buidar les aigües residuals que s'acumulen a les canonades per evitar que pugi el nivell i es desbordi. L'objectiu és retirar la runa acumulada al forat i reforçar l'esvoranc perquè hi pugui entrar maquinària pesant, que permetria als bombers intensificar els treballs de salvament.
Els serveis d'emergències de Yashio, al nord de Tòquio, es van activar dimarts a la nit quan el sòl d'una cruïlla va cedir i es va formar un gran esvoranc que es va empassar un camió i el seu conductor, un home de 74 anys.
Inicialment, el forat tenia 10 metres d'amplada i 6 de profunditat, però va anar creixent fins a doblar la mida. Els moviments del subsòl i la inestabilitat del terreny han estat constants i han complicat molt les tasques de rescat.
Dimecres es va treure el remolc del camió amb una grua, però es va formar un altre esvoranc al costat. Els bombers van haver d'abandonar la idea de baixar per rescatar el conductor de l'interior de la cabina. El moviment del terreny va ferir dos membres de l'equip.
Sense comunicació amb el conductor
Dimarts, després de l'accident, els serveis d'emergències es van poder comunicar amb el conductor del camió, que estava conscient i parlava amb normalitat. Però hores més tard, van perdre contacte amb ell.
Després de treure el remolc del camió, la cabina va quedar coberta de runa, que ara miren de retirar-la per aconseguir arribar fins a l'home atrapat.

Les autoritats locals han advertit del risc que hi hagi més esvorancs i han demanat l'evacuació dels veïns en una àrea de 200 metres a la rodona, on hi ha canonades de gas que haurien pogut tenir danys o fugues. També han demanat que es redueixi l'ús d'aigua a les cases.
Es creu que el primer ensorrament va ser per l'erosió del subsòl sota una cruïlla, causada per una canonada en mal estat que perdia aigües residuals a 10 metres sota terra.
Una inspecció de la prefectura de Saitama ja havia alertat que la canonada requeria reparacions, però apuntava que no calia una actuació immediata.
- ARXIVAT A:
- Japó