Cabify repta la Generalitat: amplia la flota i assegura que compleix el decret
Sumarà fins a 500 cotxes, la meitat dels que tenia abans del decret
Doble desafiament de Cabify a la Generalitat de Catalunya. L'empresa respondrà a l'expedient informatiu que els va obrir la Generalitat perquè especifiquessin si complien el decret dels 15 minuts de prereserva abans de fer cap servei dient que compleixen la llei. Mentrestant, la companyia ha incrementat la seva flota per tornar amb més força.
El fundador i conseller delegat de Cabify, Juan de Antonio, ha assegurat:
"Com fem sempre, explicarem que ens ajustem a la nova llei i complim els 15 minuts."
El fundador i conseller de Cabify, Juan de Antonio (EFE)
No només seguirà amb l'activitat, sinó que l'incrementarà.
Cabify també assegura que ja té 200 llicències que se sumarien a les 300 llicències VTC amb què va tornar fa dues setmanes. Per tant, Cabify operarà 500 cotxes VTC, la meitat dels que tenia abans del decret.
La diferència, és que ara Cabify subrogarà aquestes llicències a través d'una empresa que és completament seva (Prestige & Limousine), i per tant, ja no és intermediària, sinó directament transportista.
La Generalitat diu que es compleix la norma
La posició de Cabify és teòricament conciliadora amb la Generalitat. El discurs és que s'està complint la llei dels 15 minuts. La realitat però, és que es compleix fent una interpretació al límit per no complir-la de facto, almenys com estava concebuda inicialment, ja que només compleixen els 15 minuts quan l'usuari accepta les condicions, i una vegada a l'any. Ni tan sols quan es reserva el trajecte.
Per la seva part, la Generalitat assegura que Cabify està complint majoritàriament la norma. Segons el registre d'inscripció de VTC on l'administració pot comprovar si es compleixen els 15 minuts, el secretari d'Infraestructures, Isidre Gavín, explica que hi ha molt poques infraccions.
L'expedient: la clau de volta
Fa uns dies, la Generalitat va obrir un expedient informatiu a Cabify perquè especifiqués com estava funcionant i si estava complint la norma. Després de deu dies hàbils, que finalitzaran la setmana que ve, Cabify haurà de contestar, i contestarà que compleix. Aquest serà el pas clau on es veurà com es desenvolupa tot plegat.
Si la Generalitat accepta aquesta forma d'operar i diu que Cabify compleix la norma i tot està en regla, perquè segons el registre es compleixen els 15 minuts, Élite Taxi ja ha avisat que tornarà a ocupar els carrers per manifestar-se.
En aquest cas, l'AMB d'Ada Colau, que deia d'ampliar a una hora la prereserva, tampoc seria una amenaça per a Cabify, ja que si desenvolupa el nou reglament, aquest es pot recórrer de manera fàcil i aniria directe al TSJC, on podria quedar suspès cautelarment.
Si la Generalitat no està d'acord amb les explicacions de Cabify i acaba posant un expedient sancionador, la cosa canviaria ja que això posaria en risc que l'aplicació pogués continuar operant. En aquest cas, l'expedient sancionador es podria recórrer, i seria una via per poder portar el decret llei als tribunals. Tot i que fonts de l'empresa, asseguren, que no és la intenció.
Ocupació a Vector
Mentrestant, la principal empresa del sector, Vector Ronda, completarà aquesta setmana l'acomiadament de més de 700 treballadors. Una part, 340, treballen directament per al grup i s'han acollit a l'expedient de regulació d'ocupació.
La resta, uns 400, d'una empresa de treball temporal, firmaven aquest matí l'acord amb la direcció, segons el qual poden traslladar-se a Madrid per seguir fent de conductors de VTC, prejubilar-se o cobrar una indemnització i reubicar-se en altres sectors.
El comitè d'empresa, però, manté l'esperança que si Cabify amplia la flota a Barcelona puguin tornar a treballar.