Campanya amb Wiz Problema o Miss Raisa per combatre el discurs d'odi a les xarxes
Amb la campanya #ÉsOdi, la Taula del Tercer Sector de Catalunya vol visibilitzar i aturar aquests missatges d'extrema dreta que promouen el masclisme, el racisme, la xenofòbia i l'LGTBI-fòbia
Els discursos d'odi cada vegada estan més estesos a les xarxes socials, però també als espais públics i als mitjans de comunicació.
La Taula del Tercer Sector de Catalunya ha engegat una campanya per visibilitzar i aturar aquests missatges d'extrema dreta entre els joves. En la campanya compten amb la participació de vídeos de creadors de contingut, com Miss Raisa, Ayoub Borbata i Wiz Problema.
Ayoub interpel·la en aquests vídeos a ciutadans catalans d'origen marroquí amb frases com: "Vosaltres, les que porteu mocador, viviu només d'ajudes de l'Estat o què?", i "Hòstia, si els marroquins porteu Invisalign, també. Això ho robeu?"
Unes afirmacions que aquests ciutadans rebaten amb l'objectiu de fer un pas més enllà, a banda de desmuntar els estereotips i prejudicis al voltant de la immigració: acabar amb els discursos d'odi.
Amb el lema "No són només prejudicis o estereotips. És odi. Identifica'l i combat-lo", la campanya pretén sensibilitzar els joves per aturar els discursos que promouen el masclisme, el racisme, la xenofòbia i l'LGTBI-fòbia. Raisa explica què és per ella un discurs d'odi.
"Es parla de l'odi com una resposta a allò que és diferent i que amenaça la nostra identitat."
Aquests missatges d'extrema dreta adopten múltiples formes. Per això, el president de la taula d'entitats del tercer sector, Enric Morist, apunta que fins i tot aquells que semblen una broma són una amenaça.
"Poden semblar bromes, poden semblar frases fetes..., però creen un cultiu que es gira contra aquestes persones vulnerables".
Des de la taula del tercer sector alerten que identificar aquests discursos d'odi i posar-hi fre és imprescindible per no generar més exclusió, violència, discriminació i fractura social.
- ARXIVAT A:
- Extrema dretaDelicte d'odi