Les línies S1 i S2 absorbeixen les actuals S5, S6 i S7, que arribaran fins a Sabadell i Terrassa (FGC)

Canvis als Ferrocarrils: més trens i adeu als semidirectes a les línies del Vallès d'FGC

Les línies S1 i S2 absorbeixen els trens de les línies que acabaven a Sant Cugat, Rubí i l'Autònoma, que s'allargaran fins a Sabadell i Terrassa i pararan a totes les estacions

RedaccióActualitzat

Ferrocarrils de la Generalitat posa més trens per cobrir el trajecte Barcelona-Vallès davant l'augment de la demanda, sobretot des que es van allargar les línies de Sabadell i Terrassa.

L'any 2019, la línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona va arribar al seu rècord de passatgers, amb 66,3 milions de desplaçaments, i va assolir el màxim de la seva capacitat.

Una capacitat que ara s'ha ampliat gràcies a la compra de 15 unitats de tren més i una nova configuració dels horaris.

Els canvis en el servei s'aplicaran a partir del pròxim 9 de desembre i permetran augmentar en un 37% més les places disponibles.


Això sí, els trens pararan a totes les estacions i, per tant, alguns trajectes duraran una mica més que ara, que algunes línies se salten algunes estacions.

La línia del Vallès passarà així de tenir una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions.

S'han comprat 15 nous trens, amb 4 vagons cadascun, 2 motors i 2 remolcs (FGC)

Desapareixen els "semidirectes"

La línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av Tibidabo i L12 Reina Elisenda.

Les línies Si i S2 cobriran el servei que actualment donen les línies S5 Sant Cugat, S6 Universitat Autònoma, S7 Rubí, els anomenats semidirectes, que desapareixeran com a tals, perquè s'allarguen fins a Sabadell i Terrassa.

És a dir, a partir del desembre, l'S1 i l'S2 pararan a totes les estacions.

El doble de trens en hora punta

En hora punta, de 7.30 a 9.30 del matí, hi haurà el doble de trens per connectar Barcelona amb Sabadell i Terrassa --un cada 5 minuts--, el 37% més cap a la Universitat Autònoma, un 22% més cap a Sant Cugat --un cada 2,5 minuts-- i un 20% amb Rubí.

A la resta del dia, hi haurà trens cada 10 minuts amb sortida o destinació Terrassa i Sabadell, el que representa que per Sant Cugat en passarà un cada 5 minuts en tots dos sentits.

Hi haurà el doble de trens a/de Sabadell i Terrassa en hora punta (FGC)

Una flota de 61 trens

Amb els 15 nous combois, que es van comprar fa 4 anys i van costar 99,5 milions d'euros, la flota de Ferrocarrils de la Generalitat suma 61 unitats.

Les últimes unitats incorporades són trens formats per 2 cotxes motors i dos cotxes remolc, més moderns i confortables i amb les últimes tecnologies, com connexió USB per a la càrrega de mòbils i tauletes.


Els cotxes disposen de passadissos d'intercomunicació, i, per tant, es pot passar d'un a l'altre sense haver de baixar del vagó en una estació.

Cada tren disposa de 196 seients (188 fixos i 8 abatibles) i dos espais multifuncionals per a cadires de roda, bicicletes, cotxes o d'altres vehicles de mobilitat personal com els patinets.

A les estacions també es modificarà la comunicació dels horaris de trens. Si fins ara les pantalles només anuncien les hores en què passa cada tren, a partir del desembre també informaran del temps d'espera fins que arribi el següent comboi.

Una inversió en millores de 22 milions d'euros

Entre les millores que han permès el nou servei també hi ha l'ampliació de les vies i les andanes 1 i 2 a l'estació de Plaça Catalunya i un nou sistema d'entrada automàtica a l'estació, que millora la velocitat i regularitat de la xarxa i permet un estalvi d'energia, perquè comporta una conducció més uniforme i eficient.

També s'han construït noves subcentrals d'energia a Bellaterra i Rubí per garantir l'alimentació del servei quan s'incrementi el nombre de trens en moviment de forma simultània.

A més, s'han millorat la senyalització de les vies, el sistema de retorn d'energia, la catenària i els tallers de Rubí, que s'alimentaran de forma independent de les vies en servei i tindran més capacitat per poder abarcar les tasques de manteniment d'aquests 61 trens.

Totes aquestes actuacions han comportat una inversió de 22 milions d'euros.

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut