Casio elimina l'anunci de la calculadora rosa que fa "brillar encara més" les dones

L'empresa japonesa causa indignació a les xarxes amb l'anunci i acaba demanant disculpes

Actualitzat

Casio ha retirat del seu perfil de Facebook l'anunci d'una calculadora rosa especialment pensada per a "la dona treballadora". L'anunci s'havia publicat el 29 de gener i ha encès les xarxes. Es tracta d'una calculadora on el color rosa és l'únic aspecte diferenciat de la resta de les calculadores. Gràcies a aquesta calculadora, segons Casio, "les dones brillaran encara més a les seves feines".

El text que acompanyava l'anunci, originalment en castellà, era aquest:

Volem que les dones treballadores tinguin una experiència millor quan utilitzin calculadores que s'adaptin perfectament als seus entorn de treball a través d'una eina d'usabilitat òptima i dissenys avantguardistes. Dones, Casio us seguirà donant suport perquè dia a dia brilleu encara més en les vostres feines.

L'anunci va provocar la resposta d'una bona pila d'usuaris de Facebook i Twitter, on es va viralitzar. Al Facebook de Casio el post té més de 4.000 comentaris, més de 9.000 comparticions i 7.000 persones han dit que els "fa enfadar".

Dissabte, 2 de febrer, un altre compte de Twitter vinculat amb l'empresa, Casio División Educativa, demanava disculpes per l'anunci.

 

A Twitter els comentaris irònics han estat els més habituals i moltes usuàries han "agraït" a l'empresa japonesa que haguessin pensat en elles: "Gràcies, Casio, ara ja puc sumar" o "Gracias, Casio, no sabes lo que me costó sacarme una ingeniería con una calculadora diseñada especialmente para hombres, lo único que conseguía de ella es que me hablase de fútbol y eructase de vez en cuando..."

 

 

 

Aquesta ha estat una campanya feta des de la pàgina Facebook de Casio España però sembla que és una política dissenyada a nivell internacional, perquè en un post a la pàgina europea (ja eliminat), en resposta a una queixa pel deix sexista de la promoció, deien això:

Men are more than welcome to use any color of our calculators they want!😉 We made these series for everyone who cares about the beauty of design. And especially for women, to make their working environment more elegant.

(Els homes estan més que convidats a utilitzar el color de les nostres calculadores que vulguin. Hem fet aquesta sèrie per a tothom que es preocupa per la bellesa del disseny. I especialment per a les dones, perquè facin el seu entorn de treball més elegant.)

 

Bolis Bic per a dones

Aquesta campanya s'assembla a la que ja fa més de sis anys va llençar la companyia de bolígrafs Bic. Uns bolígrafs de color rosa i porpra que estaven "dissenyats per a dones". Després que Ellen DeGeneres ho denunciés al seu programa, Bic va decidir canviar el nom de l'article per anomenar-lo "Bic for fun". Aquesta campanya també va despertar el que es va anomenar "moviment contra la taxa rosa", on es feia palès que alguns productes, a més de ser absurdament classificats per a consum femení, eren més cars simplement perquè eren això: roses.

 

 

El cas de Gilette

D'altra banda, Gilette ha fet un anunci per YouTube en el sentit totalment oposat. La marca de ganivetes d'afaitar ha recuperat el seu eslògan "el millor per a l'home" per fer una campanya criticant els comportaments sexistes i violents associats al gènere masculí. L'anunci, adscrit dins el moviment del #MeToo, no mostra cap maquineta d'afaitar i en canvi incideix en la importància d'educar els més joves, "els homes del demà".

 

ARXIVAT A:
Masclisme Xarxes socials FacebookFeminismeIgualtat de gènere
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut