Castells reclama canvis en el sistema de finançament
El conseller d'Economia, Antoni Castells, ha tornat a reclamar una reformulació del sistema de finançament. "Tenim un sistema de finançament que està mal dissenyat. Fa dependre Catalunya en excés d'uns ingressos que són molt precaris i fràgils. Mentrestant, el govern de l'Estat va exhibint un superàvit. Més val que la bonança econòmica ens la repartim", ha dit Castells en una entrevista a "Els matins", de TV3. El titular d'economia ha afirmat que hi ha una crisi en el sector immobiliari que afecta el mercat residencial i, de retruc, a la Generalitat, que ha deixat d'ingressar 1.200 milions d'euros.
Castells ha matisat que la crisi afectaria el sector residencial, no la construcció en general. "Han empitjorat les coses. És evident que s'està produint un reajustament", ha dit el conseller, i ha pronosticat que "si no arrossega cap avall el conjunt de l'economia, que no té perquè passar, jo crec que estem davant d'un procés controlat". "Hem d'intentar que la reducció del creixement sigui el més petita possible i duri el menys possible", ha conclòs el titular d'economia.
Respecte al pactes postelectorals i els conseqüències que podria tenir pel govern de la Generalitat un acord entre CiU i el PSOE, Antoni Castells ha assegurat el govern català i la federació nacionalista han d'unir esforços i tenir una sola veu "en aquells temes que són bàsics per al desplegament de l'Estatut". "El que fa força és la unitat. Hem d'eixamplar el consens estatutari. Estem parlant d'un tema clau de l'autogovern", ha manifestat el conseller.
Respecte al pactes postelectorals i els conseqüències que podria tenir pel govern de la Generalitat un acord entre CiU i el PSOE, Antoni Castells ha assegurat el govern català i la federació nacionalista han d'unir esforços i tenir una sola veu "en aquells temes que són bàsics per al desplegament de l'Estatut". "El que fa força és la unitat. Hem d'eixamplar el consens estatutari. Estem parlant d'un tema clau de l'autogovern", ha manifestat el conseller.