Com afecta conductors i fabricants de cotxes la nova normativa anticontaminació Euro 7

La nova regulació indica com serà la transició fins al 2035, quan es prohibirà vendre vehicles de combustió de benzina, dièsel o híbrids

RedaccióActualitzat

La Comissió Europea ha presentat aquest dijous una proposta perquè els fabricants de cotxes els facin menys contaminants. Una nova bateria de mesures que han batejat com a Euro 7, per complir amb els objectius de reducció d'emissions que Europa s'ha fixat per al 2035.

El 2035 es prohibirà vendre vehicles de combustió, siguin de benzina, dièsel o híbrids. Com es farà, la transició per arribar-hi? La Comissió proposa que els vehicles que es fabriquin cada vegada siguin més sostenibles.

La idea és reduir en un 35% les emissions de cotxes i furgonetes, i en un 56% les dels camions, respecte a les exigències actuals. La nova regulació Euro 7 també afecta els vehicles elèctrics. S'hauran de fer bateries amb una vida més llarga.

S'establiran nous límits en l'emissió de fums i en les partícules contaminants que es generen quan es frena o amb el deteriorament dels pneumàtics, que deixa rastre de microplàstics. Thierry Breton, comissari de Mercat Intern de la UE, ha declarat:

"Els cotxes elèctrics pesen un 40% més que els de combustió. Per tant, emeten més partícules com a conseqüència de la fricció durant la circulació, però també dels frens, que també serveixen per recarregar la bateria, i això emet més partícules."

Aquestes emissions causades pels frens i les rodes es regularan, per primera vegada a tot el món. A més, els vehicles hauran de dur un ordinador per monitoritzar la contaminació que provoquen i poder-la controlar.

Cost per als consumidors

Es demanaran dissenys de vehicles més eficients que aprofitin tecnologies que ja existeixen. Així, no pujarà tant el preu dels vehicles. L'increment del cost es calcula en uns 150 euros per a cotxes i furgonetes, i d'uns 2.500 per als camions.

Malgrat que la Unió Europea vol que tots els vehicles que es venguin al continent l'any 2035 siguin de zero emissions, la Comissió estima que, l'any 2050, més d'un 20% dels turismes i més de la meitat dels vehicles pesants en circulació encara faran servir combustibles fòssils.
 

Evitar un nou Dieselgate

Alhora, l'executiu es vol assegurar que les autoritats de cada país disposen de més facilitats per controlar si alguns vehicles utilitzen dispositius il·legals de control d'emissions. Així, es vol evitar que es puguin repetir casos com el Dieselgate.

Margrethe Vestager, vicepresidenta executiva del projecte "Europe fit for the digital age" ha dit:

"No podem acceptar una societat on l'exposició a la contaminació de l'aire és responsable de més de 300.000 morts prematures a la UE cada any. Les noves normes ens ajudaran a respirar aire més segur i el sector serà més verd i resilient."
 

El trànsit, el més contaminant a les zones urbanes

Segons les dades presentades aquest dijous per la Comissió, els vehicles que fan servir combustibles fòssils són els responsables d'un 39% de les emissions contaminants a la Unió Europea i del 49% de les emissions en les àrees urbanes.

El transport per carretera és la font de pol·lució atmosfèrica més gran a les ciutats. Es calcula que va causar unes 70.000 morts prematures a la UE durant el 2018.

 

ARXIVAT A:
Economia de butxacaUnió EuropeaMobilitatCrisi climàticaTransport de mercaderies
Anar al contingut