Com serà la nova Meridiana més enllà de Fabra i Puig, al tram final de l'avinguda

La reforma de la Meridiana es completarà eliminant el mur que separa Sant Andreu de Nou Barris i el pont del Dragó

La reforma de la Meridiana és un dels projectes que acumulen anys, i va avançant per fases. Les obres van començar fa 8 anys. Aquesta tardor acabarà el tram fins al carrer de Felip II i es licitarà la següent part, fins a Fabra i Puig. Ara, l'Ajuntament ha presentat un dels pròxims passos que vol fer, al tram final de l'avinguda.

Així quedarà la Meridiana fins al pont de Sarajevo, on comencen les autopistes, segona la proposta de l'Ajuntament:

El mur de 9 metres que separa Sant Andreu de Palomar de Nou Barris des de la construcció de la Meridiana desapareixerà.

El desnivell que hi ha se salvarà suaument amb una mitjana de 20 metres entre els carrils d'entrada i sortida de Barcelona, amb un carril bici. Desapareix el carril de circulació que hi ha sota el mur, que es convertirà en un bulevard verd de 18 metres, també un d'entrada i un de sortida.

El pont del Dragó es convertirà en una cruïlla a peu pla que permetrà connectarà més bé totes dues bandes de la Meridiana.

Més enllà d'aquest punt, fins al pont de Sarajevo que uneix Trinitat Vella i Trinitat Nova, tot està encara per pensar, per dibuixar.

Què passarà amb el pont de Sarajevo?

El tram entre el passeig de Valldaura i el pont del Dragó encara s'ha de definir i els veïns de les Trinitats lamenten que els continuïn tractant com a perifèria. Són conscients que el seu tram, just al començament de les autopistes, és més complicat de remodelar.

Per això proposen ampliar el pont de Sarajevo uns 60-70 metres amb una llosa verda d'ús ciutadà, que pugui compensar, ni que sigui una mica, els alts índexs de contaminació que hi ha a la zona, enmig de carreteres i autopistes.

L'Ajuntament preveu licitar les obres el 2024 i fer-les durant el pròxim mandat.

 

ARXIVAT A:
Urbanisme Arquitectura
Anar al contingut