Com treballa la tuneladora de l'L9? No descansa i està a 2,5 quilòmetres d'acabar les obres
Hem baixat a les obres de la línia 9 del metro de Barcelona, on la tuneladora ja ha avançat 1.700 metres obrint-se pas pel subsol
Després de més de deu anys aturada per motius econòmics, fa un any i mig que la gegantina tuneladora que excava el túnel de la línia 9 del metro de Barcelona treballa sense descans, 24 hores al dia.
Mentre dia a dia va guanyant terreny, les dovelles encaixades mil·limètricament van formant els anells que dibuixen el túnel. La tuneladora ja ha avançat 1.700 metres obrint-se pas pel subsol de Barcelona.
Ara, treballa sota el passeig de la Bonanova, a 50 metres de profunditat. Ja ha passat la que serà l'estació de Sarrià i està previst que a principis de l'any que ve arribi a Mandri.
El recorregut acabarà a Lesseps, en principi, a finals del 2024. Allà connectarà amb el túnel excavat a l'altra banda de la línia, però segons David Prat, director general d'Infraestructures de la Mobilitat, és difícil preveure el calendari.
"Un túnel sabem com comença però costa molt dir quan acaba. La tuneladora ara mateix està en una zona de granit, el granit és un element bo per excavar, estem excavant amb tranquil·litat i a bon ritme. Sabem bastant bé el que hi ha, però no podem fer un sondeig cada metre, pot haver-hi coses que no estiguin previstes."
La Generalitat ha anunciat la licitació imminent de les estacions de Guinardó i Maragall, i de la cobertura del macropou de la Sagrera. Obres d'una història interminable, la de la línia 9, que podria estar completament operativa el 2029.
- ARXIVAT A:
- Mobilitat