En marxa, la campanya de la 31a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio dedicada a la salut cardiovascular
EL PROGRAMA ES FARÀ EL DIUMENGE 18 DE DESEMBRE

La Marató batega per la salut cardiovascular

En marxa la campanya de la 31a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio dedicada a la salut cardiovascular

Arrenca, un any més, el projecte solidari de la CCMA, que dedica la 31a edició a la salut cardiovascular. Avui s'ha presentat en roda de premsa la campanya de sensibilització i difusió sobre les malalties que afecten el sistema circulatori -les artèries i les venes- del nostre cos. A partir d'avui, la Fundació La Marató de TV3, Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio despleguen una campanya que té com a objectiu divulgar i sensibilitzar sobre la salut cardiovascular i que culminarà amb el programa de ràdio i televisió del 18 de desembre

Cartell de La Marató 2022, dedicada a la salut cardiovascular
Cartell de La Marató 2022, dedicada a la salut cardiovascular

  
L'acte de presentació ha tingut lloc a les instal·lacions de TV3 i ha estat conduït per la periodista Cristina Riba. Hi han intervingut la presidenta de la CCMA i del patronat de la Fundació La Marató de TV3, Rosa Romà; el director de la Fundació, Lluís Bernabé; el cardiòleg Josep Comín; la neuròloga Natàlia Pérez de la Ossa; la directora de Màrqueting i Vendes de la CCMA, Núria Fargas; el director de l'àrea de Promoció i Estratègia de Marca de la CCMA, Àlex Marquina, i el director creatiu de la campanya gràfica i audiovisual, Camil Roca. La presentació ha comptat amb els testimonis d'Oriol Benet i Assumpció Malagarriga, dues persones que conviuen amb una malaltia cardiovascular. 

Durant la presentació, Rosa Romà ha destacat el següent: 

"La Marató té, com sempre, un component molt especial per a la Corporació i la Fundació La Marató, per la seva funció de servei públic". Per la presidenta de la CCMA, "la salut cardiovascular afecta totes les famílies, són malalties que poden afectar tothom i sense avís previ, i tots tenim a les nostres mans tenir més coneixement per millorar hàbits i per prevenir-les. Avui engeguem la campanya per un conjunt de malalties que requereixen sensibilització, prevenció i investigació". També ha agraït la col·laboració institucional i empresarial per poder dur a terme La Marató, a més de la participació de totes les persones implicades, sobretot els experts en salut cardiovascular i els testimonis que han explicat la seva experiència".

L'acte ha acabat amb una acció participativa per simbolitzar els batecs del cor

 
D'altra banda, Lluís Bernabé ha explicat els grans objectius de La Marató: 

" Recollir fons per a la recerca per millorar la qualitat i l'esperança de vida de les persones amb problemes de salut cardiovascular, el primer motiu de mort als països desenvolupats i la primera causa de discapacitat i dependència de les persones afectades. Cada dia, malauradament, moren 45 persones a Catalunya per aquestes malalties, un problema greu que ens afecta a tots". El director de la Fundació també ha insistit en la importància de la divulgació i la sensibilització, "no només ara, sinó durant tot l'any, amb accions com les sessions adreçades als joves, la llavor de La Marató, que serveixen per inculcar valors als futurs adults". També ha posat de relleu les activitats populars arreu del territori, com "una mostra de solidaritat màxima" i ha anunciat que els voluntaris que vulguin participar en aquesta edició ja s'hi poden inscriure a partir d'avui".

 
Durant la trobada informativa, s'ha presentat el vídeo divulgatiu elaborat per a aquesta campanya per l'equip del programa La Marató, dirigit per Àngels Molina. Els actors Marta Marco, Albert Ribalta, Ivan Luengo i Nesa Vidaurrazaga mostren tres tipus de malalties cardiovasculars. La dramatització està acompanyada de les reflexions de la neuròloga Natàlia Pérez de la Ossa i la cardiòloga Fina Mauri. El grup musical Doctor Prats, amb el tema "A poc a poc", posa el punt final a aquest reportatge. 


En el transcurs de l'acte han participat dos testimonis de malalties cardiovasculars i dos experts en ictus i malalties del cor. El doctor Josep Comín, cap del Servei de Cardiologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge i coordinador del Grup de Malalties Cardiovasculars de l'IDIBELL, ha parlat de la incidència de les malalties cardiovasculars:

" L'impacte cardiovascular és fortíssim a la nostra societat, un de quatre catalans es morirà per malaltia coronària, que actualment afecta 250.000 persones". De tota manera, ha destacat que "tenim una societat que ha avançat molt en recerca i la mortalitat s'ha reduït un 70%, però encara hi ha molta feina per fer per reduir la prevalença de la malaltia".

D'altra banda, la doctora Natàlia Pérez de la Ossa, directora i investigadora de la Unitat d'Ictus de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol i directora del Pla Director de Malaltia Cerebrovascular, ha destacat la importància dels hàbits de vida saludables: 

"Hem d'intentar fer una vida més sana del que fem i de ser conscients que cada segon és vital en les malalties del cor i l'aparell circulatori, ja que un minut de retard són dos milions de cèl·lules danyades". Sobre la recerca, ha afirmat que "ha d'anar adreçada a la població perquè tingui més bona qualitat de vida i sàpiga com reduir-ne el risc. Ha de servir per entendre millor les causes que provoquen aquestes malalties, que el tractament es pugui oferir arreu i que les seqüeles siguin com més lleus millor".

Un dels testimonis que ha explicat la seva experiència ha estat el jove Oriol Benet, que, quan tenia quinze anys, va tenir un episodi de mort sobtada mentre jugava a futbol, que li va representar ser diagnosticat d'una miocardiopatia arritmogènica. Benet, que ha explicat com ho va viure, ara és entrenador d'un equip de nens.

" D'aquell dia, no me'n recordo de res, només del que em van explicar. Quan em va passar, vaig rebre molts ànims de familiars i amics, i vaig sentir que tothom m'estimava molt." També s'ha adreçat als joves perquè "es conscienciïn, que pot passar a tothom, ja pot ser cardiovascular, mental o càncer, qui no té un all, té una ceba."

També ha explicat la seva experiència amb els problemes cardiovasculars Assumpció Malagarriga, de 69 anys, que fa set anys va tenir un ictus i ha explicat com va afrontar-ne la recuperació:

" Quan tens un ictus important, és com tornar a néixer, però de gran i sense voler-ho fer. Has d'acceptar on ets i crear una vida nova, a partir de noves capacitats físiques i cerebrals. Per mi, els anys de recuperació em van servir per adonar-me de l'important que és el nostre cos i el nostre cervell, em va portar a un retrobament profund amb mi mateixa i d'obertura amb el món." De tot aquest procés, en va fer un llibre, "Ànimes tocades", "que explica què és viure sent diferent a la nostra societat, i convida a la reflexió social i personal. ".

  

Un dels eixos principals de cada edició de La Marató és la campanya gràfica, fruit d'un procés de treball en equip que parteix del Departament de Màrqueting. Avui s'ha donat a conèixer l'eslògan i la imatge d'aquesta edició: el so del cor, "Bum bum", acompanyat de l'eslògan "La Marató sempre batega". El director creatiu, Camil Roca, ha explicat els elements de la campanya, que ha fet amb la col·laboració d'Ogilvy Barcelona:

" Bum bum és l'eix per explicar la campanya per la salut cardiovascular, que ens dona un so; el color s'acosta a les tonalitats del cor i el claim expressa qui fa bategar tots els catalans any rere any."

La presentació de La Marató 2022 per la salut cardiovascular ha acabat amb una acció participativa per simbolitzar els batecs del cor amb uns paraigües vermells per representar l'eslògan d'aquest any. Una acció que tindrà continuïtat des d'avui a través de les xarxes socials, amb l'etiqueta #LaMaratoSempreBatega.

 

VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut