Les tres grans obres que han començat a Barcelona: consulta les afectacions
A partir d'aquest dilluns, un tram del carrer Mandri queda tallat al trànsit i també arrenca la reurbanització de la ronda de Sant Antoni i la instal·lació d'ascensors a l'estació de metro de Passeig de Gràcia
Aquest dilluns comencen a Barcelona diverses obres que condicionaran la mobilitat a la ciutat. La de més calat, de moment, serà la que implica el tall del carrer Mandri, entre el passeig de la Bonanova i el carrer Bigai, per excavar el pou de la futura estació de Mandri de les línies L9 i L10 del metro de Barcelona. També es comença una reurbanització de la ronda de Sant Antoni i la instal·lació d'ascensors a l'estació de metro de Passeig de Gràcia.
Aquest dilluns també comencen les obres per connectar les línies d'FGC del Vallès i el Baix Llobregat. Es construirà un túnel que unirà les estacions de Plaça Espanya i Gràcia i es crearan dues noves parades
En el cas del carrer Mandri es preveu que les obres durin fins al setembre del 2025. Durant aquests 21 mesos, tant l'accés com la sortida del carrer de Mandri per la cruïlla amb el carrer de Bigai estaran habilitats únicament per al veïnat que hagi d'accedir als aparcaments, així com a vehicles d'emergència i serveis.
L'espai per a càrrega i descàrrega d'aquest tram es traslladarà al tram anterior del mateix carrer: la cruïlla de mar amb el carrer de Maó. També es traslladaran els contenidors de la zona afectada.
El trànsit en sentit baixada es desviarà pel passeig de la Bonanova i els carrers de Muntaner i de Bigai, segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.
En sentit pujada, la desviació recomanada és per la ronda del General Mitre i pel carrer Ganduxer, o bé pel carrer de Maó, el carrer de Ganduxer i el passeig de la Bonanova.
Afectacions en les línies d'autobús
Les obres de l'L9 també afecten quatre línies de bus, que desviaran el seu recorregut habitual.
? A partir del 8 de gener, tall total de la circulació al carrer de Mandri, a @Bcn_SSTG, per les obres de l'estació de l'L9 i L10 de #metrobcn.
Barcelona Mobilitat (@BCN_Mobilitat) January 4, 2024
? Entre el pg. Bonanova i el c. Bigai.
? Afectacions a les línies de #busbcn V13, N8, V11 i 70.
?? https://t.co/NR0lljD75L pic.twitter.com/2S58hLZxtN
En sentit pujada, les línies V13 i N8 faran el trajecte pel carrer Prats de Molló, la ronda del General Mitre, el carrer de Ganduxer i el passeig de la Bonanova i, a partir d'aleshores, passaran al recorregut habitual.
Pel que fa al sentit baixada, les línies V11 i 70 canviaran el recorregut pel passeig de la Bonanova, el carrer de Muntaner, el carrer de Bigai i, a continuació, es reincorporaran al trajecte pel carrer de Mandri.
La reurbanització de la ronda de Sant Antoni durarà un any i mig
Aquest dilluns també comencen les obres per reurbanitzar la ronda de Sant Antoni, que duraran 16 mesos i costaran 11,6 milions d'euros.
El projecte contempla, per una banda, urbanitzar la ronda d'Urgell a Villarroell i de Villarroel a Floridablanca. I, més tard, intervenir al carrer Tamarit i la renovació de la plaça del Dubte. L'objectiu és guanyar espais de vianants i més zones verdes, amb la plantació de 46 arbres nous (de manera que n'hi haurà uns 150), segons ha explicat el consistori en un comunicat.
L'espai entre Villarroel i Floridablanca serà una nova plaça de plataforma única, completament pacificada i lliure de vehicles, que s'unirà amb la plaça del Pes de la Palla, on s'instal·larà una nova àrea de joc infantil.
Pel que fa al transport públic, es preveu un carril bus exclusiu de baixada des de Villarroel i fins a Comte d'Urgell, que eliminarà el pas del bus contra direcció que hi ha actualment pel carrer del Comte d'Urgell. El carril bus estarà situat al costat del cordó de càrrega i descàrrega, que finalment se situarà a la banda del districte de Ciutat Vella d'acord amb la petició dels comerciants de la zona.
Pel que fa a les bicicletes, podran circular per tot l'àmbit mantenint la prioritat de pas dels vianants.
Nous ascensors a l'estació de Passeig de Gràcia
A l'estació de metro de Passeig de Gràcia s'hi afegiran 4 ascensors nous per poder enllaçar amb les línies L3 i L4 sense haver de pujar i baixar escales. La inversió prevista per a aquest projecte és de 4,8 milions d'euros i les obres duraran més d'un any.
Fer-ho implicarà afectacions a les voreres, en els trams afectats, i també en una part del lateral de la Gran Via, entre Pau Claris i el passeig de Gràcia, per la banda de mar.
Totes aquestes obres conviuran amb les que ja estan en marxa a la Diagonal de Barcelona per allargar el tramvia fins al carrer Bailèn. Els treballs per connectar les línies del Trambaix que van començar fa un any podrien estar acabades al març, tot i que el servei no es posarà encara en marxa, perquè abans s'hi faran proves durant gairebé sis mesos.