Hi haurà cinc passos perquè els vehicles puguin creuar la Rambla (Ajuntament de Barcelona)

Comença el tram crític de les obres de la Rambla de Barcelona: com afectarà la mobilitat?

Des de les deu de la nit d'aquest diumenge ja no hi pot circular cap vehicle en sentit mar i s'habilitaran quatre passos per creuar l'icònic passeig barceloní, que viurà una important remodelació
Redacció Actualitzat
TEMA:
Urbanisme

Aquest diumenge a les deu de la nit ha començat la fase crítica de les obres de la Rambla de Barcelona, que canviarà de dalt a baix per donar més espai als vianants i menys als vehicles. I això tindrà moltes afectacions a la circulació viària. La principal, que ja no podrà circular-hi cap vehicle en sentit mar

Els operaris ja han començat a canviar les senyalitzacions. S'hi treballarà durant tota la nit perquè dilluns al matí la ciutat es desperti amb una nova mobilitat, que serà vigent durant els primers mesos d'obres.

Tot el trànsit en sentit muntanya, des de Colom fins a plaça Catalunya, circularà per la calçada de l'esquerra, a la banda Raval. La circulació, per tant, només serà ascendent i es mantindrà restringida als veïns, busos, taxis, accés als hotels, pàrquings i a la distribució urbana de mercaderies. 

Modificacions a la circulació de la Rambla de Barcelona (324.cat)


Els plànols, però, poden anar adaptant-se al transcurs dels treballs. Des d'aquest dissabte, l'Ajuntament ha obert l'Espai Rambla, un punt informatiu al Palau de la Virreina per resoldre consultes sobre la transformació de l'emblemàtic passeig barceloní. El punt inclou l'exposició 'La Rambla de sempre, més Rambla que mai'.

Passos per creuar la Rambla i afectacions al transport públic

El pla d'obres també té previst habilitar quatre passos perquè els veïns del Gòtic i els vehicles d'emergència o mercaderies puguin travessar la Rambla d'una banda a l'altra. Per ara, seran a l'altura de Portaferrissa, la Boqueria, Ferran i la plaça Reial.

La nova configuració viària també tindrà afectacions al transport públic. Les línies d'autobús que hi circulen --la V13, la 59 i el bus nocturn N9-- hauran de modificar el recorregut. El V13 i l'N9 tindran el seu punt d'origen i final a la plaça de Catalunya i el 59 haurà de baixar per Via Laietana.

Les obres es faran en quatre trams a la vegada, però se subdividiran en fases per minimitzar al màxim les molèsties. Els primers deu mesos es treballarà a la vorera i calçada del lateral Besòs-Gòtic. Els deu mesos següents, a l'altra vorera i calçada, la Llobregat-Raval. Finalment, l'últim any serà el torn del passeig central, en què es garantirà el pas de vianants amb els dos carrils de circulació ja oberts.
 

Una Rambla per a vianants

Està previst que les obres durin uns dos anys i mig, ja que l'Ajuntament ha reduït el calendari de les obres a la meitat, segons un dels primers compromisos adquirits per l'alcalde Jaume Collboni. La intervenció afectarà de ple els milers de vehicles que fins ara baixaven per la Rambla. Entre 4.000 i 9.300 cada dia, en funció del tram. 

A banda de tenir més espai per als vianants, la nova Rambla tindrà un únic carril de circulació, de 3,5 metres d'amplada i restringit. Les voreres laterals tindran 3 metres d'amplada i s'habilitaran tres places: una a l'església de Betlem i el Palau Moja, una altra al Pla de la Boqueria i la tercera al Pla del Teatre. 

 

ARXIVAT A:
Urbanisme
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut