Mapa del nou tram de la línia L9 del metro de Barcelona
Mapa del nou tram de la línia L9 del metro de Barcelona

Comença la fase final de proves del metro que portarà a l'aeroport del Prat

Els metros circulen amb els futurs horaris i freqüències, però sense passatgers
Actualitzat

Aquest divendres, el metro que anirà des de Zona Universitària fins a l'aeroport del Prat ha començat la fase final de proves.

La Generalitat ha lliurat aquest tram de l'L9 a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) perquè pugui iniciar el que s'anomena la "marxa en blanc", és a dir, la gestió habitual de trens amb les condicions, horaris i freqüències similars als que tindrà el tram quan s'inauguri, però sense passatgers. La inauguració està prevista a mitjans del mes que ve.

Des del novembre del 2014 s'han fet satisfactòriament més de tres mil proves de circulació d'aquest metro que, com la resta de la línia, serà automàtic i circularà sense conductor.

El nou tram de l'L9 –amb un traçat de 20 quilòmetres i 15 estacions– permetrà arribar en metro a les terminals T-1 i T-2 i unir tres municipis: Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. Per arribar a l'aeroport caldrà un bitllet especial que valdrà 4 euros i mig si no es disposa d'abonament personal (T-Mes o T-Jove) o títol social (Targeta Rosa).

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut