Per poder treballar al tronc central de l'autopista, el trànsit es desvia pels carrils laterals (CCMA)

Comencen a desmuntar els peatges de la C-32 i la C-33, però els de l'AP-7 no tenen data

El cost de la retirada és de 4 milions d'euros i es preveu acabar-la a finals d'octubre o principis de novembre
Actualitzat
TEMA:
Peatges

Els peatges de la C-32 i la C-33 no es paguen des del 31 d'agost, però aviat també seran història les característiques marquesines de color taronja i tota l'estructura instal·lada a les autopistes.

Això podria ajudar a reduir els problemes de trànsit dels darrers caps de setmana. Als peatges de l'AP-7, que depenen de l'estat, no hi ha un calendari definit per treure'ls.

Aquest dilluns s'han començat a desmuntar en paral·lel les estructures dels tres peatges de Vilassar de Dalt, que serà el primer a desaparèixer, Arenys de Mar i Santa Susanna, a la C-32; i el de Mollet del Vallès, a la C-33. 

El cost total de la retirada serà de 4 milions d'euros i es preveu que s'acabi a finals d'octubre o principis de novembre

El primer peatge a desaparèixer serà el de Vilassar, a finals d'aquesta setmana. Els operaris hi treballaran dia i nit. La maquinària pesant ja hi treballa des d'aquest dilluns i han començat enderrocar les estructures més fermes, com els "bumpers", les estructures de formigó que separen els carrils, i també s'estan enderrocant les marquesines.

Per poder treballar al tronc central de l'autopista, el trànsit es desvia pels carrils laterals, que un cop retirats els peatges quedaran fora de la calçada de l'autopista. 

Desmunten els 'bumpers', les estructures de formigó que separen els carrils, al peatge de la C-32 (CCMA)

El tronc central d'aquest peatge té catorze carrils i se n'han començat a enderrocar nou. Els altres, tres d'un cantó i dos de l'altre, s'enderrocaran de nit per no afectar el trànsit que circula pels laterals.

A la C-33 a Mollet també s'han començat a treure les cabines. Després es treballarà als peatges d'Arenys i Santa Susanna.

Els peatges es desmunten carril per carril. S'elimina tant l'estructura de formigó que hi ha sobre l'asfalt com l'estructura superior del característic color taronja. Per evitar que l'estructura cedeixi de cop amb les sotragades de la maquinària, els operaris treballaran en blocs de tres carrils i en algun moment també desmuntaran a mà.


La C-32, alternativa a les cues de l'AP-7

El director Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, explica que es preveu aplicar mesures per pal·liar els problemes de trànsit a la C-32:

"[La C-32] s'està començant a convertir en una alternativa a l'AP-7 i per als propers caps de setmana ens agradaria reforçar-ho amb alguna mesura. Que treguin les platges de peatge ens va molt bé per drenar tot aquest trànsit,"

Les complicacions de trànsit a l'AP-7 des de la liberalització dels peatges estan convertint la C-32 en una alternativa en el seu tram nord. Això agreuja les cues en aquesta via

ARXIVAT A:
Peatges
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut