Confusió i algunes queixes entre els usuaris de l'R2 Sud de Rodalies tot i els reforços
Hi ha queixes per horaris no actualitzats, pels combois atapeïts o per la falta de trens també a l'R2 Nord, i desconeixement del servei de busos llançadora de Gavà i Sant Vicenç de Calders cap a Barcelona
Usuaris de la línia de tren del Garraf s'han mostrat desorientats i s'han queixat de la incertesa que comporta la reorganització del servei per la incidència de fa una setmana a Gavà. S'ha reduït el nombre de trens que circulen per la línia, que ara són tres per hora i sentit. A banda de la molèstia que comporta que hi hagi menys freqüència, els horaris són nous i alguns usuaris diuen que no s'han actualitzat a tot arreu.
Buenos días @rodalies. En la app me salen las horas de paso en tiempo real antiguas, mostrando trenes que ya no circulan. ¿Lo podéis comprobar? Gracias. pic.twitter.com/GNWMTUrn5w
Luis (@luisinho_cer) May 8, 2023
Buenos días, creo que la web de rodalies no funciona y no consigo ver los horarios de los trenes de esta tarde entre Sants y Tarragona.
Simona Giardina ???? (@giardina_simona) May 8, 2023
Renfe ha sumat 13 minuts a la durada del trajecte i ha adequat la freqüència de pas. Els horaris es poden trobar a la web de Rodalies, a l'app i als canals habituals de comunicació de Rodalies.
També hi ha hagut queixes perquè el tren que arribava era d'un sol pis i els vagons anaven atapeïts.
I més amunt, usuaris de l'R2 Nord també s'han queixat perquè han desaparegut alguns trens que solien passar, sense previ avís.
Sense retards però segueixen les incidències. Em sorprèn com @rodalies comunica la informació, minimitzant-ne l'impacte.
Jordi (@puntiprincipi) May 8, 2023
La R2N no està directament afectada però sí indirectament ja que alguns trens provenen de la R2S. Això provoca que hagin desaparegut trens (el de les 7.17) pic.twitter.com/ddSCzj6aEq
@rod4cat, a l'estació de Barberà del Vallès de la R4 no passa cap tren direcció Barcelona des de les 7h32m. On són els trens de les 7h38m, de les 7h46m i de les 7h54m...? @retardsrodalies @InfoAdif @rodalies pic.twitter.com/yKpRWBgiOA
Paaliaq (@DavidFd74316940) May 8, 2023
Altres usuaris, en canvi, han agraït els reforços després del caos de la setmana passada.
Desconeixement del servei de bus llançadora
Des d'aquest dilluns, per cobrir el trajecte s'han afegit dos busos llançadora més, que van directes des de Sant Vicenç de Calders i Gavà cap a Barcelona, en hora punta del matí, i fan el camí a la inversa a la tarda. Aquests busos se sumen al que ja s'ofereix des de la setmana passada entre Castelldefels i Barcelona.
Renfe ha destacat que s'han mobilitzat 90 autocars que ofereixen, en total, 35.000 places setmanals per cobrir aquests trajectes, per als quals són vàlida els títols de transport de Rodalies.
A primera hora, a Sant Vicenç de Calders entre els usuaris hi havia força desconeixement d'aquesta alternativa i molts passatgers han continuat optant pel tren malgrat que no saben amb exactitud quanta estona durarà el trajecte.
Altres, com l'Albert, s'han decidit a provar l'autobús. "Treballo en una empresa i, des de fa una setmana, agafo el tren de l'interior i arribo una mica tard. Ara provaré els busos i, si van bé, els continuaré agafant. Si no, tornaré al tren de l'interior", explica, en referència al comboi que passa per Vilafranca del Penedès.
En Jordi també ha agafat el bus, descontent per la incertesa del tren. "La intenció és tenir més fiabilitat, perquè el tren es pot parar a qualsevol lloc i estar-hi 20 minuts esperant. És un desastre", comenta.
Calafell, Cunit i Cubelles també reclamen disposar de llançadores. A Vilanova i la Geltrú i Sitges només disposen dels busos d'exprés.cat, que són de pagament.
A Gavà la segona setmana d'incidència també ha començat amb escepticisme i desconfiança. Alguns usuaris han agraït que s'ofereixi el servei de bus alternatiu, però igualment arriben tard a feines i estudis.
"Just m'han dit que sortia el bus i he dit, me n'hi vaig, perquè no sé quant temps hauré d'esperar que passi el tren, i he d'anar ràpidament a Barcelona", assegura la Zuleima.
La Neus, usuària habitual de la línia, afirma que la setmana passada va ser "horrorosa" i va acabar optant per un bus, l'L94, que va haver de pagar, a diferència del servei gratuït de Renfe. Aquest dilluns ha provat el bus llançadora amb l'esperança de poder arribar sense problemes fins a Sants per agafar el metro i anar a la feina.
Els trens de Regionals, també afectats
Segons Renfe, els serveis Regionals del sud ofereixen un tren per hora i sentit amb parada a totes les estacions entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona (excepte al Garraf, Platja de Castelldefels, Viladecans, El Prat i Bellvitge).
Les restriccions de capacitat obliguen a finalitzar trens a Sant Vicenç de Calders, on els viatgers continuen amb els serveis de l'R2 Sud.
Usuaris de les línies 15 i 16 s'han queixat de l'embolic amb els horaris:
Algú pot explicar el funcionament de la @rod15cat @rod16cat, per exemple, que ens HAN DEIXAT TIRATS? Consultes els trens d avui i resulta que ahir nit un no sortia i avui sembla, que sí. QUE NO NOMÉS VIATGEN ELS DE LA @rod2cat @rodalies! @govern @julifernandez @elmonarac1
Lluïsa (@LluisaGaGa) May 8, 2023
D'altra banda, per tal de mantenir la freqüència a l'R2 Nord, els trens regionals de l'R11 (Portbou-Girona-Barcelona) presten el servei habitual i paren a les estacions compreses entre Granollers Centre i Barcelona.
Pel que fa als tres trens Intercity per sentit que circulen al tram afectat per la incidència, es fa transbordament per carretera entre l'Hospitalet de l'Infant i Barcelona-Sants.
Tres setmanes més per tornar a la normalitat
Renfe assegura que treballa per estabilitzar el servei de Rodalies de l'R2 Sud afectat per la greu incidència de l'1 de maig al vespre, amb l'incendi d'un quadre de senyals a Gavà.
La incidència es preveu que s'allargui entre 3 i 4 setmanes.
- ARXIVAT A:
- RodaliesRenfeTransport públic