Cupra Tavascan: presenten a Berlín el nou SUV elèctric que es fabricarà a la Xina

Wayne Griffiths, el president de Seat, ha explicat que serà un dels puntals de l'estratègia de l'empresa, i espera vendre'n 70.000 a l'any

RedaccióActualitzat

El nou Cupra Tavascan, un SUV 100% elèctric, ja té forma definitiva. Després del primer prototip que es va veure el 2019, aquest divendres ha estat presentat oficialment a Berlín. És un altre pas en l'ofensiva elèctrica en què està immersa la marca per guanyar rendibilitat. Seat confia vendre'n 70.000 anuals.

És un vehicle dissenyat i desenvolupat a Catalunya, que es fabricarà a la Xina, com ja havia avançat Seat, el primer de la marca que es farà allà. Es començarà a produir a final d'aquest any i sortirà al mercat el 2024.

Cupra és la marca amb què s'està fent el llançament de tots els models elèctrics.

Wayne Griffiths, durant la presentació del nou model Cupra Tavascan a Alemanya


Estratègic per a l'empresa

"Cupra està impulsant la rendibilitat de Seat", ha subratllat el conseller delegat de Seat i de Cupra, Wayne Griffiths, durant l'estrena mundial del Cupra Tavascan. 

La marca esportiva de Seat ha venut més de 300.000 cotxes des del llançament fa cinc anys i ha tancat el primer trimestre de l'any amb una xifra rècord de 46.000 unitats, després de vendre'n unes 150.000 el 2022. 

Les vendes de Cupra ja van suposar el 2022 un 40% de la facturació de Seat, que l'any passat va aconseguir sortir de pèrdues gràcies a aquest impuls. Per al 2023 s'espera que Cupra ja representi més del 50%.

Griffiths preveu, per exemple, que aquest any es venguin el doble d'unitats del Cupra Born, el primer cotxe elèctric de la marca, del qual es van comercialitzar 31.000 cotxes el 2022, quan se'n van lliurar prop de 100.000 del Cupra Formentor, el líder de vendes.

"És la marca que més ràpid està creixent a Europa", ha remarcat el president de l'automobilística

La filial del Grup Volkswagen vol que Cupra, marca en què Seat concentra la seva aposta per l'electrificació, sigui una de les cent millors marques globals del mercat automobilístic el 2030.

El conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, ha estat a la presentació de Berlín i ha mostrat el seu suport: "Seat és un soci estratègic del govern i volem que continuï així."

Fa mig any, Seat-Volkswagen va acceptar les ajudes del govern espanyol per fer cotxes elèctrics a la fàbrica de Martorell i bateries elèctriques a Sagunt, en una planta que ha d'estar operativa el 2026 i a la qual també aspirava Catalunya. Són ajudes emmarcades en els fons europeus Next Generation, que el grup automobilístic hauria volgut que fossin molt més grans.

Detall del disseny del cotxe que es fabricarà a la Xina (ACN/Maria Asmarat)

Característiques del Tavascan

El nou model de Cupra compta amb una autonomia màxima de prop de 550 quilòmetres gràcies a la bateria de 77 kWh de capacitat neta, i en tan sols 7 minuts pot sumar 100 km addicionals.

Entre altres prestacions, el cotxe és capaç d'accelerar de 0 a 50 km/h en 2,4 segons i de 0 a 100 km/h en només 5,6 segons.

Basat en la plataforma MEB del Grup Volkswagen, el primer SUV totalment elèctric de la marca estarà disponible amb dos nivells de potència: 286 CV (210 kW) i 340 CV (250 kW).

L'estrena mundial del Cupra Tavascan, que porta el nom de la població dels Pallars Sobirà, s'ha fet a Tempelhof, l'antic aeroport de la capital alemanya, en el marc de l'esdeveniment Exponential Impulse, en una jornada prèvia al cap de setmana de curses de la Fórmula E. 

 

 

 

ARXIVAT A:
XinaSeatAutomoció
Anar al contingut