La companyia també ha recreat amb intel·ligència artificial la imatge de la dona (o2)

Daisy Harris, l'entranyable dona creada amb IA per despistar estafadors telefònics al Regne Unit

La tecnologia dona respostes per despistar els lladres i que es pensin que estan parlant amb una persona real

El nou maldecap per als estafadors del Regne Unit es diu Daisy Harris, i simula una entranyable senyora gran a qui li agrada cosir, els ocellets, el seu gat Fluffy, el te i les galetes, i que és molt maldestre amb les noves tecnologies.

Encara que ens la podríem imaginar vivint en qualsevol casa bucòlica contemplant la pluja i acariciant el gat, el cas és que Harris no és més que un intent de la companyia telefònica O2 per posar les coses més difícils als lladres que s'aprofiten de la gent gran i mantenir-los allunyats --encara que sigui uns minuts-- de les víctimes reals.

A través de la intel·ligència artificial (IA), la companyia ha creat aquest perfil per interceptar trucades fraudulentes i donar conversa als lladres perquè s'hi entretinguin com més estona millor.

En un dels casos, aquesta tecnologia va fer que els tres malfactors que hi havia a l'altra banda de la línia perdessin gairebé una hora intentant que la suposada senyora Harris teclegés "www.". No hi havia manera.

"És indistingible d'una persona real i enganya els estafadors fent-los pensar que han trobat un objectiu perfecte, però en realitat estan tastant la seva pròpia medicina", explica la companyia.

La companyia pretén que els lladres s'entretinguin i, mentrestant, estiguin allunyats de les víctimes reals (iStock/fizkes)

Què els diu, per entretenir-los?

La conversa de Harris es crea automàticament després de cada intervenció dels estafadors i sense necessitat que els seus desenvolupadors hi intervinguin.

Entre altres, la suposada víctima entreté els estafadors explicant-los interminables històries sobre la seva família, els detalla la seva passió per la costura i els proporciona dades personals falses, com ara dades bancàries.

En aquest procés hi intervenen diversos models d'IA que treballen conjuntament i a temps real, cosa que permet escoltar l'estafador i transcriure la veu a text. Això genera una conversa personalitzada amb les característiques del personatge i permet donar una veu realista a la resposta.


Penjar i denunciar

Malgrat aquest intent tecnològic d'acabar amb l'onada de fraus telefònics, la mateixa companyia admet que aquest nou sistema tan sols és capaç d'interceptar un petit nombre de trucades brossa.

De fet, els usuaris de la companyia no poden desviar-hi trucades en cas que detectin que es tracta d'una estafa.

Per això els mateixos responsables de la campanya recomanen que, davant un frau, l'usuari es deixi estar de converses, pengi com més aviat millor i denunciï el número, per tal que el puguin bloquejar.

I malgrat que saben que Daisy Harris no podrà resoldre sola el problema, esperen que tot plegat hagi servit per conscienciar una mica més sobre el risc de ser estafat i les precaucions que hem de prendre.

ARXIVAT A:
TecnologiaIntel·ligència artificialRegne Unit
Anar al contingut