
Demanen la retirada d'un aparador del passeig de Gràcia per denigrar les dones
- TEMA:
- Feminisme
La botiga de Philipp Plein del passeig de Gràcia de roba masculina i femenina ha posat al seu aparador una casa de nines rosa, simulant un prostíbul, amb Barbies despullades prenent el sol, tocant el piano o en un sofà amb manilles, sota el títol "Plein Dollhouse.I don't share my toys" (La casa de nines de Plein. Jo no comparteixo les meves joguines).
L'aparador ha generat opinions en contra i a les xarxes socials l'han titllat de sexista, de fomentar el cos de la dona com a objecte i de voler generar polèmica per tenir publicitat.
Des de l'Institut Català de les Dones han demanat la retirada de l'aparador "per fomentar estereotips sexistes i atemptar contra la dignitat de les dones":
A la seva web, la marca presenta les seves peces de roba amb uns ninos amb el lema " I don't share my toys" per promocionar la col·lecció amb preus al voltant dels 600 euros per unes vambes, vestits de més de 1.000 euros o samarretes de 500 euros.
La seva campanya pel Black Friday a Itàlia també va estar envoltada de polèmica perquè associava "matar els preus" amb una dona ensangonada víctima de violència masclista. Finalment va retirar la campanya a petició de l'alcalde de Milà.
El dissenyador alemany, que va obrir la botiga de Barcelona l'any 2013, vesteix artistes internacionals com Maluma o Jenifer López.