Denuncien l'ús de carrers a la superilla d'Horta com a drecera sense semàfors a la ronda de Dalt
Els veïns volen mesures que permetin pacificar el trànsit al barri i evitar que els vehicles passin per carrers on s'hauria de prioritzar els vianants
Els veïns d'Horta reclamen millorar la mobilitat al barri i demanen mesures de pacificació de la circulació.
Denuncien que la recent reversió dels canvis de direcció en alguns carrers del nord del barri han provocat que es multipliquin els vehicles que passen pels carrers de la superilla. Uns carrers que havien de ser per a vianants i que ara, diuen, s'han convertit en accessos directes a la ronda de Dalt.
Segons l'Associació de Veïns d'Horta, ara uns 4.200 vehicles passen diàriament per aquests carrers per accedir a la ronda de Dalt evitant els semàfors.
Diumenge al matí veïns d'Horta han participat en una caminada popular des de la plaça Maragall fins a la plaça Eivissa organitzada per l'entitat veïnal i per l'associació Maragall Respira. Adults i canalla, alguns en patinet o bicicleta, han fet el recorregut entre la plaça Maragall i a la plaça Eivissa amb cartells reivindicatius.
També han reclamat la creació d'un carril bici al passeig Maragall que connecti el barri amb la resta de la ciutat, una reivindicació històrica dels veïns d'aquest barri de Barcelona.
A finals d'agost, l'Ajuntament va anunciar que es modificaria el sentit de circulació de dos carrers del nucli d'Horta, els carrers Campoamor i Eduard Toda. El consistori vol corregir així les disfuncions generades arran de la implantació de la superilla i l'increment de vehicles en circulació per carrers secundaris que no estaven preparats.
- ARXIVAT A:
- Trànsit