Dia del solter: la Xina busca reactivar el consum amb les ofertes del seu Black Friday
El règim subvenciona aquest any la venda d'electrodomèstics per frenar la desacceleració de l'economia i fer créixer el PIB
És l'11 de l'11. A la Xina, tradicionalment, el Dia del Solter, en què les vendes a través del comerç electrònic experimenten un autèntic boom igual que en el Black Friday.
Primer, va ser impulsat per Alibaba i els altres monstres de la logística, però amb el fre governamental a les tecnològiques i la pandèmia, el fenomen va desescalar.
Ara, en un moment en què la segona economia mundial perd ritme, és el mateix règim qui el converteix en un motor contra el consum apàtic per arribar al 5% del PIB que s'ha proposat créixer aquest any.
Des del 21 d'octubre, als repartidors se'ls ha girat feina extra, sobretot per la paqueteria de gran volum perquè, aquest any, s'han comprat molts electrodomèstics. Tenen subsidi del govern, un ajut que se suma a les rebaixes que ja ofereixen les marques.