Un radar mòbil del tipus carro o remolc instal·lat al voral de la C-31
El primer radar mòbil s'ha instal·lat a la C-31 a l'altura de Bellvitge, en sentit Castelldefels (Servei Català de Trànsit)

Dos dels quatre radars mòbils nous comencen a funcionar: avui a la C-31 i demà a l'AP-7

Els aparells, del tipus carro o remolc, s'instal·laran en vies i trams que concentren més accidentalitat, després d'un cap de setmana tràgic a les carreteres catalanes

RedaccióActualitzat

El Servei Català de Trànsit posa en funcionament a partir d'aquest dijous quatre radars mòbils nous per frenar el repunt de la sinistralitat a les carreteres catalanes, on des de principi d'any han mort 122 persones en accidents de trànsit

Els aparells són del tipus carro o remolc, una nova generació de radar que es pot desplaçar a qualsevol punt de la xarxa viària, no requereix connexió elèctrica i es pot deixar instal·lat fins a una setmana sense necessitat de recarregar les bateries.

El primer s'ha instal·lat a la C-31 i aquest dijous ja començarà a sancionar. En concret, està situat al punt quilomètric 196, a l'altura de Bellvitge, en sentit Castelldefels, un punt que habitualment registra una elevada sinistralitat.

El segon carro radar es posarà en marxa aquest divendres al punt quilomètric 141 de l'AP-7, a Santa Perpètua de Mogoda, en sentit Tarragona, on també es concentra un alt nombre de sinistres. Les altres dues ubicacions dels radars encara no s'han anunciat. 

Aparells molt autònoms i fàcils de moure

Aquests cinemòmetres utilitzen tecnologia làser, per la qual cosa poden fer un seguiment dinàmic del vehicle durant uns metres i determinar-ne la velocitat. També poden captar infraccions en diversos carrils.

A més, el Servei Català de Trànsit explica que el fet que disposin de connexió a internet permet gestionar de forma immediata l'expedient sancionador. Alhora, això permet que no sigui necessària la presència d'un agent de trànsit.

Tot plegat permetrà controlar l'excés de velocitat a qualsevol via i cobrir més territori per frenar la "dispersió" actual de l'accidentalitat. I és que els sinistres de trànsit ja no es concentren en unes poques vies, sinó que tenen lloc tant en vies ràpides com en carreteres comarcals i locals.

Per determinar en quins punts se situaran els carros radar, Trànsit ha elaborat un estudi en què s'ha analitzat els punts on es concentra més sinistralitat i que servirà per triar les ubicacions. 

Amb tot, els cinemòmetres se situaran de forma segura al marge de la carretera i seran visibles per als conductors. Un altre dels punts forts d'aquests aparells és la seva resistència, atès que s'han construït amb una carcassa a prova de vandalismes.

El segon radar mòbil s'instal·larà aquest divendres a l'AP-7, a Santa Perpètua de Mogoda, en sentit Tarragona (Google Street View)

La sinistralitat es redueix quan hi ha un radar

Trànsit explica que l'objectiu d'aquests nous radars és reduir la sinistralitat a les carreteres catalanes i, en concret, reduir al 50% les víctimes mortals per accident de trànsit entre els anys 2020 i 2030. 

De fet, en els trams on el Servei Català de Trànsit ha instal·lat un cinemòmetre, la sinistralitat ha davallat entre el 65% i el 80%. El motiu és combatre l'excés de velocitat, una infracció que comporta un risc elevat de patir un accident i és la causa de lesions més greus.

La resposta a un cap de setmana negre a les carreteres

Des de principi de novembre no havia mort ningú a les carreteres catalanes, però els dies 16 i 17 de novembre van ser tràgics, amb vuit persones mortes en accident de trànsit. Dimarts van morir dues persones més a la C-13 al Pallars Sobirà

Quan encara falten 40 dies per acabar el 2024, ja han mort 122 persones a les vies interurbanes de Catalunya. En tot l'any 2023 hi va haver 150 víctimes mortals.

 

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitat
Anar al contingut