Logotip de Boeing sobre un avió 737 Max, a les instal·lacions de Renton, a l'estat de Washington (Reuters/Matt Mills McKnight)

Dràstica retallada a Boeing: acomiadarà 17.000 treballadors, el 10% de la plantilla

El nou conseller delegat explica que la retallada afectarà "executius, directius i empleats" per adequar l'empresa a "nous desafiaments"

RedaccióActualitzat

El fabricant nord-americà d'avions Boeing ha anunciat una dràstica reducció de la plantilla: acomiadarà 17.000 persones, el 10% dels llocs de treball.

Els treballadors han conegut la decisió per un correu electrònic enviat per Robert Kelly Ortberg, el conseller delegat, en què els informa que els acomiadaments "inclouran executius, directius i empleats".

Treballadors de Boeing en vaga amb pancartes davant la fàbrica de Renton, a l'estat de Washington (Reuters/David Ryder)

"Hem reajustat els nostres nivells de plantilla per adequar-los a la nostra realitat financera i centrar-nos en un nou conjunt de prioritats", explica al missatge Ortberg, que va incorporar-se a Boeing aquest agost enmig d'un conflicte laboral marcat per l'enfrontament entre la direcció i els sindicats, que des del 13 de setembre s'ha agreujat amb una vaga a la costa Oest, centrada a les plantes de Renton i d'Everett.

L'aturada afecta la fabricació dels models 737 Max, de passatgers; 777, en la versió de càrrega; i 767, avió cisterna militar.


"Desafiaments a curt termini"

Ortberg argumenta que Boeing està adoptant "decisions estratègiques importants" per al futur de l'empresa, que "s'enfronta a nous desafiaments a curt termini", i assegura que la direcció té "una idea clara del que cal fer per restaurar-la".

Dos treballadors de Boeing en vaga amb avions inflables a Renton, a l'estat de Washington (Reuters/David Ryder)

Boeing també ha anunciat un endarreriment d'un any en el lliurament de l'avió model 777X, considerat el successor de l'emblemàtic 747, en part a causa de la vaga, però també per problemes amb el desenvolupament de la nau i les proves de vol. Els clients que n'havien fet comandes no el rebran fins al 2026.

A més a més, últimament, ha patit diversos problemes amb el model 737-MAX, el seu avió més venut, que va haver de suspendre els vols al gener, quan una porta d'un d'aquests aparells es va desprendre poc després d'enlairar-se, per un problema de pressurització. L'incident va causar l'obertura de diverses investigacions federals i una pèrdua de valor de la companyia d'uns 40.000 milions de dòlars.


Problemes a l'espai

La companyia també ha tingut problemes a l'espai: a començaments de setembre la càpsula Starliner va haver de tornar a la Terra sense els astronautes que havien viatjat fins a l'Estació Espacial Internacional en el primer vol tripulat d'una nau espacial de Boeing, per dubtes sobre la seva seguretat.

Desacoblament de la càpsula Starliner de l'Estació Espacial Internacional, sense els astronautes, el 6 de setembre (Europa Press/Contacto/ISS Crew/NASA)

Dues setmanes més tard, Boeing va acomiadar Ted Colbert, cap de la Unitat Espacial i de Defensa.

ARXIVAT A:
Estats Units
Anar al contingut