Infants amb el braç alçat per participar a la classe
Tres de les proves es faran entre infantil 5 i tercer de primària i la quarta, a segon d'ESO (iStock)

Educació farà quatre proves entre primària i secundària per detectar trastorns de l'aprenentatge

La consellera Niubó ha detallat que el pla per detectar dificultats com la dislèxia s'aplicarà ja a partir del curs vinent
Redacció Actualitzat
TEMA:
Educació

El Departament d'Educació i Formació Professional durà a terme cribratges a partir del curs vinent per detectar problemes d'aprenentatge dels alumnes

La consellera d'Educació, Esther Niubó, ho ha anunciat durant una compareixença en comissió al Parlament, on ha assenyalat que l'objectiu d'aquestes deteccions durant les diferents etapes educatives és garantir la "màxima inclusió" de l'alumnat amb trastorns del neurodesenvolupament i l'aprenentatge. 

Niubó ha subratllat que la detecció precoç és clau i que ha de permetre planificar correctament els recursos necessaris per atendre aquests infants i joves amb la idea d'oferir un "abordatge integral". 


Quatre proves al llarg de l'etapa educativa 

El pla de cribratges posat en marxa per Educació de forma coordinada amb els departaments de Salut i de Drets Socials, preveu diferents proves de detecció en els diferents nivells del sistema educatiu. 

La consellera Esther Niubó ha detallat que entre Infantil 5 i 1r de primària es farà una prova de detecció dels problemes amb el llenguatge a tot l'alumnat. Paral·lelament, s'editaran unes guies de recomanacions en l'atenció per a les escoles d'educació infantil, en col·laboració amb el Col·legi de Logopedes

També es farà un cribratge genèric a 5è de primària i 2n d'ESO per alumnes amb algun tipus de necessitat especial que hagin arribat als centres a través de la matrícula viva, i es disposarà d'informació sobre l'evolució i l'aparició de nous casos entre l'alumnat. 

Per la seva banda, als alumnes de 3r de primària, se'ls faran uns tests de detecció de dislèxia perquè és un factor que pot incidir en l'adquisició de la competència lectora. 

Durant la comissió Niubó ha explicat també que s'ha posat en marxa una prova pilot a quatre municipis per analitzar els procediments que estan seguint els Equips d'Atenció Psicoeducativa (EAP) i mirar si s'han de revisar. 

En concret, s'està fent un mapeig dels processos d'atenció a l'alumnat amb trastorns del neurodesenvolupament i l'aprenentatge a Manresa, Sabadell, Vic i Cornellà de Llobregat. 


Concrecions curriculars 

En el marc de la millora educativa de l'alumnat, Niubó ha anunciat que les concrecions dels aprenentatges mínims de matemàtiques i llengües anunciades fa uns mesos "estan a punt de publicar-se". És una de les demandes que va fer el grup d'experts per millorar els resultats educatius el curs passat. La previsió del departament és presentar a les direccions aquestes concrecions que s'han elaborat per a primària i ESO durant la primera quinzena de març. 

La consellera també ha assenyalat que un cop publicades, també es començarà a treballar en les concrecions curriculars d'altres àmbits de primària i secundària com l'artístic, ciències naturals o llengües estrangeres, entre d'altres. 

Per últim, Esther Niubó ha indicat que s'està treballant en l'elaboració d'un pla per adaptar l'educació afectiva i sexual a les diferents etapes educatives. 
 

ARXIVAT A:
Educació Infància
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut