El 25% dels alumnes de sisè suspenen la prova de Primària
Un 25% dels alumnes de sisè no han superat la prova d'avaluació de Primària que es va fer el 6 de maig. La nota mitjana a tot Catalunya és de 76 punts sobre 100. I pel que fa a les assignatures, en la de matemàtiques és on els alumnes han tret més bona nota i la de castellà és la que ha anat pitjor, tot i que amb molt poca diferència. L'objectiu de la prova era avaluar la comprensió lectora, l'expressió escrita i el domini del càlcul i de resolució de problemes que tenen els 66.000 alumnes de 2.083 escoles de Catalunya en el moment de passar a Secundària. I els resultats, que no es tindran en compte en l'expedient acadèmic, serviran perquè el Departament d'Educació sàpiga el nivell dels alumnes i la seva posició respecte a altres escoles.
Els resultats de la prova de nivell que fa un mes van fer els alumnes de sisè de Primària, una prova pionera a Catalunya, reflecteixen que un de cada quatre alumnes no té les competències bàsiques per passar al següent cicle de l'ensenyament obligatori, la Secundària. Amb una puntuació sobre 100 en què el 70 marca el llindar de l'aprovat, els alumnes d'11 anys, han tret 76,9 punts de mitjana en la prova de català, 74,1 en la de castellà i 77,9 en la de matemàtiques.
Els resultats difereixen de manera important en funció del nivell socioeconòmic de l'alumne. En català, el 14,5% dels alumnes de les capes socials més altes han suspès la prova, mentre que en les capes més baixes el percentatge puja fins al 44,3%, i en les mitjanes, fins al 22,7%. Aquesta xifra es repeteix de manera similar en les altres dues matèries.
La titularitat dels centres també aporta diferències en els resultats. En les escoles privades, el percentatge de suspensos en català és del 10,3%; en les concertades és del 17,6% i en les públiques, del 28,6%. En castellà i matemàtiques els resultats es repeteixen.
Els alumnes de nacionalitat estrangera amb més de dos anys de residència a Catalunya suspenen, de mitjana en les competències lingüístiques i aproven justet en matemàtiques, amb un 70,37.
La prova també reflecteix que les nenes obtenen millors puntuacions que els nens en les proves de llengua, amb uns tres o quatre punts més que els nens de mitjana, mentre que els nens treuen més nota en matemàtiques, un 79,41 de mitjana davant del 76,52 de les nenes.
Publicació dels resultats
A partir d'aquest dijous mateix, les escoles ja poden descarregar els resultats dels seus estudiants i facilitar-los a les famílies, que podran saber si el nivell dels seus fills és alt (fins al notable), mitjà (entre bé i suficient) o baix (insuficient), en un breu informe personalitzat acompanyat de recomanacions.
A més, a partir del dia 18, els centres podrà conèixer la situació global dels seus alumnes i els resultats de la seva escola respecte de la mitjana catalana, respecte a altres escoles de característiques semblants, tot i que sense dir-ne el nom. En cap cas, però, es difondrà la llista de resultats de cada escola.
Només els inspectors de cada zona disposaran d'una comparativa detallada de resultats per escoles, cosa que els permetrà saber l'efectivitat de cada projecte educatiu i comparar la gestió educativa.
Els resultats difereixen de manera important en funció del nivell socioeconòmic de l'alumne. En català, el 14,5% dels alumnes de les capes socials més altes han suspès la prova, mentre que en les capes més baixes el percentatge puja fins al 44,3%, i en les mitjanes, fins al 22,7%. Aquesta xifra es repeteix de manera similar en les altres dues matèries.
La titularitat dels centres també aporta diferències en els resultats. En les escoles privades, el percentatge de suspensos en català és del 10,3%; en les concertades és del 17,6% i en les públiques, del 28,6%. En castellà i matemàtiques els resultats es repeteixen.
Els alumnes de nacionalitat estrangera amb més de dos anys de residència a Catalunya suspenen, de mitjana en les competències lingüístiques i aproven justet en matemàtiques, amb un 70,37.
La prova també reflecteix que les nenes obtenen millors puntuacions que els nens en les proves de llengua, amb uns tres o quatre punts més que els nens de mitjana, mentre que els nens treuen més nota en matemàtiques, un 79,41 de mitjana davant del 76,52 de les nenes.
Publicació dels resultats
A partir d'aquest dijous mateix, les escoles ja poden descarregar els resultats dels seus estudiants i facilitar-los a les famílies, que podran saber si el nivell dels seus fills és alt (fins al notable), mitjà (entre bé i suficient) o baix (insuficient), en un breu informe personalitzat acompanyat de recomanacions.
A més, a partir del dia 18, els centres podrà conèixer la situació global dels seus alumnes i els resultats de la seva escola respecte de la mitjana catalana, respecte a altres escoles de característiques semblants, tot i que sense dir-ne el nom. En cap cas, però, es difondrà la llista de resultats de cada escola.
Només els inspectors de cada zona disposaran d'una comparativa detallada de resultats per escoles, cosa que els permetrà saber l'efectivitat de cada projecte educatiu i comparar la gestió educativa.