Foto de família durant la presentació del "Cap butaca buida" de 2025
Foto de família durant la presentació de l'edició del 2025 (X/@creacultura_cat)

El "Cap butaca buida" es farà el 22 de març i s'amplia a teatres de fora de Catalunya

Per primera vegada, en aquesta segona edició s'hi afegiran teatres de les Illes Balears, el País Valencià, la Catalunya Nord i l'Alguer

Actualitzat

Després de l'èxit de la primera edició de l'any passat, la campanya "Cap butaca buida" ja té data per al 2025: el 22 de març. Sota el lema "El teatre t'omple", i acompanyats d'una butaca gegant, aquest dijous s'ha presentat a la seu del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) la segona edició, amb l'impuls d'Adetca, l'associació d'empreses de teatre, i amb la participació de 3Cat.

La voluntat és convertir el primer dissabte de primavera en una festa escènica que doni visibilitat al poder transformador del teatre i la importància de les arts escèniques. I, per primera vegada, el "Cap butaca buida" també tindrà presència a les Illes Balears, el País Valencià, la Catalunya Nord i l'Alguer.

Segons els organitzadors, la campanya és una iniciativa pionera al món que l'any passat va aconseguir reunir, dissabte 16 de març de 2024, 55.583 espectadors en els 145 espais escènics que s'hi van adherir. Aquesta xifra va suposar un rècord absolut d'ocupació a Catalunya.

Segons Isabel Vidal, presidenta d'Adetca, el proper dissabte 22 de març "volem anar més enllà de la simple assistència a una funció":

"Volem una jornada per descobrir el poder del teatre i viure experiències úniques que només les arts escèniques poden oferir. D'aquesta manera donem un significat més ampli al projecte "Cap butaca buida" i el convertim en una festa de reivindicació cultural, perquè cada butaca plena és un èxit per al sector, però també un triomf per a la societat i la comunitat cultural."

En aquests moments, a poc menys de quatre mesos de la celebració de la Diada del Teatre, "Cap butaca buida" compta amb 171 espais escènics adherits. Més enllà de les quatre demarcacions catalanes, el Teatre i Auditori de Manacor (Illes Balears), el Centre Cultural de Pesillà de la Ribera (Catalunya Nord), el Teatre Talia de València i el Teatre Cívic Gaví Bal·lero (l'Alguer), ja han confirmat la seva participació amb quatre funcions el dia 22 de març.

Durant l'acte d'aquest dijous al matí al TNC, s'ha descobert el cartell d'aquesta segona edició, creat per l'il·lustrador gironí Marc Pallarès. Amb el concepte "El teatre t'omple", el cartell transmet una doble idea: el teatre que ens omple per dins, connectant-nos amb les emocions, i el teatre que s'omple de públic, en referència clara a l'objectiu de la campanya "Cap butaca buida". Tot plegat, amb la vista posada en omplir els teatres el pròxim 22 de març de 2025.


La vocació solidària

Enguany "Cap butaca buida" destinarà un percentatge de la seva recaptació a Pallapupas, una ONG integrada per actors i actrius professionals que treballa en els usos terapèutics de l'humor als centres hospitalaris.

Amb més de 20 anys d'experiència, Pallapupas treballa dia a dia per fer lloc a l'humor i al riure durant el procés de la malaltia i, d'aquesta manera, poder transformar els hospitals en espais més amables i plens de vida.

 

ARXIVAT A:
CulturaTeatre
Anar al contingut