
El Corte Inglés retira una imatge per crítiques que la vinculen al suïcidi
Polèmica a les xarxes per una foto de la campanya "Vuelta al cole" que obliga l'empresa a demanar disculpes
La tradicional campanya d'El Corte Inglés sobre la tornada a l'escola arriba aquest any amb polèmica. I no és per la incertesa de com serà la represa escolar en una tardor marcada pels rebrots de coronavirus, sinó per una imatge que les xarxes socials de seguida han malinterpretat.
La imatge vol posar atenció en unes sabates de nen en una cadira d'escola, però el fet que estiguin suspeses a l'aire ha portat molts internautes a associar el concepte amb el suïcidi.
¿Ningún creativo o responsable se ha dado cuenta de lo aterradora que es la nueva campaña de El Corte Inglés? Verla dan escalofríos. pic.twitter.com/cuXHZRxpAr
Gonza Gallego (@elcajondegon) August 10, 2020
¿Es que ni una sola persona con capacidad de decisión en el proceso publicitario de El Corte Inglés fue capaz de ver que esta foto igual se podía malinterpretar? pic.twitter.com/tOEsXNQxaf
Víctor Grande (@vicgrande) August 10, 2020
Al llarg del dia ha corregut per les xarxes una imatge que podria ser la fotografia completa del nen, tot i que el portal Maldito Bulo ha confirmat que es tracta d'un muntatge. Un dissenyador l'ha creada per evidenciar la importància de l'enquadrament.

La polèmica rau en el fet que la imatge se centra només en els peus, i alguns passavolants han fotografiat els cartells publicitaris en centres comercials.
SI ESOS PIES NO SE APOYAN EN NINGÚN SITIO, ES QUE EL/LA NIÑO/A ESTÁ COLGANDO: "La desafortunada última campaña de El Corte Inglés sobre «La vuelta al cole»"https://t.co/Cc3Q0mdG8D
Sinelo (@sinelo1968) August 11, 2020
Se ve que en @elcorteinglesac prefieren que hablen de ellos, aunque sea mal pic.twitter.com/HvJb31o9Us
La última campaña de Marketing de El Corte Inglés se les ha ido de las manos.
Minimalismo5 (@Minimalismo5) August 10, 2020
Lo que piensa el publicista
Lo que la gente ve pic.twitter.com/i3Ilk524uF
Alguns usuaris l'han relacionada amb una altra imatge d'El Corte Inglés d'uns nens estirant una corda, tot i que no correspon a la mateixa campanya.
Quizá alguien debería revisar estas cosas. Más cuando hay otro cartel de la misma campaña con niños tirando de una cuerda y riendo, por lo que ambos pueden coincidir pic.twitter.com/uaDRmGGkNQ
Niño fúnebre (@n_funebre) August 11, 2020
I d'altres han ironitzat amb símils cinematogràfics.
Hola, yo también quiero ser publicista para El Corte Inglés, aquí mi propuesta para la campaña de la Vuelta al Cole. pic.twitter.com/kCaIiBqgSm
Jöse Sénder - Redness 🎗 ✊🏾 🔻 (@SenderRedness) August 11, 2020
La nueva campaña de #vueltaalcole de 'El Corte Inglés' la han llevado a cabo los de Por Trece Razones. pic.twitter.com/4gbIttCRyB
Benavides 🐈 (@Loren_Brime21) August 10, 2020
Imatge retirada
La polèmica ha portat els grans magatzems a retirar aquest dimarts la imatge i a demanar disculpes per si "algú s'ha sentit ofès". Ja no apareix a la seva pàgina web, i en el seu lloc hi ha la imatge d'unes cames creuades.
Ante el desconcierto que ha causado una de las imágenes de Vuelta al Cole, hemos decidido retirarla de la campaña. En ningún caso la intención de esa imagen estaba relacionada con la interpretación que se le ha dado, y pedimos disculpas por si alguien se ha sentido ofendido.
El Corte Inglés (@elcorteingles) August 11, 2020
Fent honor a la capacitat crítica i blasmadora de Twitter, la xarxa no només s'ha fixat en aquest aspecte "desafortunat" de la publicitat. Alguns usuaris han fet notar el "target" limitat de la campanya, per la indumentària benestant de l'infant.
En El Corte Inglés han decidido que con el #COVID19 la #VueltaAlCole es un suicidio. ¡Pero nadie va a hablar a qué familias va dirigida esa campaña con esa indumentaria niño repipi pijo repijo! https://t.co/0K6plfJXur
gyrovagus (@gyrovagus2) August 10, 2020