
El futur model de taxi, de la marca Nissan, que aviat veurem circular per Barcelona
El futur model de taxi, de la marca Nissan, que aviat veurem circular per Barcelona. El fabricant preveu que 300 taxistes de Barcelona optin per aquest model en tres anys.
Nissan ha presentat la versió de la furgoneta NV200 adaptada per vendre's com a taxi a Barcelona, que és la tercera ciutat, després de Nova York i Londres, on la multinacional ven aquest model com a vehicle de transport públic.
El director general de Flotes i Vehicles Comercials de Nissan Europe, Jordi Vila, ha presentat aquest dijous a l'Ajuntament de Barcelona aquest model, que es fabrica en la planta de la Zona Franca per al mercat europeu, i es posarà a la venda per uns 15.000 euros a la capital catalana el pròxim mes de gener.
En l'acte de presentació també s'ha mostrat el model de Nova York i el prototip de la i-NV200, la versió 100% elèctrica de la furgoneta, que es començarà a fabricar en sèrie a la fi de 2013 en exclusiva a Barcelona, i es preveu que s'integri també en la flota de taxis de la capital catalana i de les altres ciutats on ja es ven la versió de combustió interna a partir de 2014.
Vila ha constatat que el volum de reposició dels taxis a Barcelona és d'uns 700 a l'any, amb el que la companyia calcula vendre unes 300 unitats en els propers tres anys.
També ha demanat el suport de les administracions per potenciar el vehicle elèctric i ha reclamat que es desenvolupi un marc legal per facilitar la instal·lació de punts de recarrega.
Ha argumentat que la mobilitat sostenible és una oportunitat per a Espanya i una via per reactivar el sector de l'automòbil, per la qual cosa ha subratllat que "ara més que mai" el sector públic i privat han de treballar junts per deixar que el cotxe elèctric sigui un projecte i es converteixi en una alternativa real.
L'alcalde, Xavier Trias, també present en l'acte, ha insistit en la voluntat de Barcelona de convertir-se en una ciutat referent de la mobilitat sostenible, i ha posat l'accent en la necessitat de comptar amb un taxi elèctric.
A Nova York la NV200 s'ha escollit com el taxi en exclusiva de la ciutat, però Trias ha explicat que a Barcelona no hi ha un model en exclusiva, sinó que l'Institut Metropolità del Taxi homologa els models i els taxistes escullen quin compren.
Amb tot, Trias ha assegurat que l'Ajuntament donarà avantatges per impulsar que els taxistes optin per comprar-se vehicles elèctrics per tenir una "flota important" de taxis elèctrics.
El director general de Flotes i Vehicles Comercials de Nissan Europe ha indicat que la furgoneta elèctrica tindrà una autonomia d'uns 160 quilòmetres i es preveu que els taxistes hagin de fer una càrrega ràpida, d'uns 30 minuts al dia.
El director general de Flotes i Vehicles Comercials de Nissan Europe, Jordi Vila, ha presentat aquest dijous a l'Ajuntament de Barcelona aquest model, que es fabrica en la planta de la Zona Franca per al mercat europeu, i es posarà a la venda per uns 15.000 euros a la capital catalana el pròxim mes de gener.
En l'acte de presentació també s'ha mostrat el model de Nova York i el prototip de la i-NV200, la versió 100% elèctrica de la furgoneta, que es començarà a fabricar en sèrie a la fi de 2013 en exclusiva a Barcelona, i es preveu que s'integri també en la flota de taxis de la capital catalana i de les altres ciutats on ja es ven la versió de combustió interna a partir de 2014.
Vila ha constatat que el volum de reposició dels taxis a Barcelona és d'uns 700 a l'any, amb el que la companyia calcula vendre unes 300 unitats en els propers tres anys.
També ha demanat el suport de les administracions per potenciar el vehicle elèctric i ha reclamat que es desenvolupi un marc legal per facilitar la instal·lació de punts de recarrega.
Ha argumentat que la mobilitat sostenible és una oportunitat per a Espanya i una via per reactivar el sector de l'automòbil, per la qual cosa ha subratllat que "ara més que mai" el sector públic i privat han de treballar junts per deixar que el cotxe elèctric sigui un projecte i es converteixi en una alternativa real.
L'alcalde, Xavier Trias, també present en l'acte, ha insistit en la voluntat de Barcelona de convertir-se en una ciutat referent de la mobilitat sostenible, i ha posat l'accent en la necessitat de comptar amb un taxi elèctric.
A Nova York la NV200 s'ha escollit com el taxi en exclusiva de la ciutat, però Trias ha explicat que a Barcelona no hi ha un model en exclusiva, sinó que l'Institut Metropolità del Taxi homologa els models i els taxistes escullen quin compren.
Amb tot, Trias ha assegurat que l'Ajuntament donarà avantatges per impulsar que els taxistes optin per comprar-se vehicles elèctrics per tenir una "flota important" de taxis elèctrics.
El director general de Flotes i Vehicles Comercials de Nissan Europe ha indicat que la furgoneta elèctrica tindrà una autonomia d'uns 160 quilòmetres i es preveu que els taxistes hagin de fer una càrrega ràpida, d'uns 30 minuts al dia.