El govern considera el model de gestió del Prat "un punt de partida" i l'oposició el rebutja frontalment
El nou model de gestió dels aeroports, presentat per José Blanco al Congrés dels Diputats i que deixa majoria a l'Estat en els òrgans de decisió, ha generat ja la reacció del govern de la Generalitat i de l'oposició. El govern de la Generalitat considera que la proposta presentada pel ministre de Foment és només "un punt de partida", mentre que a Convergència i Unió la veuen manifestament insuficient.
Segons ha indicat la consellera de Treball de la Generalitat, Mar Serna, en la roda de premsa posterior a la reunió de l'executiu català, encara que el govern no hagi debatut la proposta del ministre Blanco, sí que considera que és "un punt de partida, però no d'arribada". Serna ha destacat que el model proposat "reconeix la gestió individualitzada dels aeroports i les competències específiques que tindrà l'òrgan gestor del Prat, així com la participació de la Generalitat i del sector privat."
Respecte al plantejament assumit per tots els partits polítics catalans, les cambres de comerç i les organitzacions empresarials, segons el qual hi ha d'haver una majoria de representants catalans en els òrgans de gestió dels aeroports de Catalunya, la consellera Serna ha indicat que "encara hi ha temps per millorar la proposta perquè s'acosti" a aquestes posicions. Segons la consellera de Treball, l'executiu català prefereix dir que la proposta suposa "un avanç" més que "un incompliment" dels compromisos adquirits pels que van donar suport al manifest unitari presentat al març del 2007, però ha recalcat que des de la Generalitat "seguirem treballant per arribar a un bon model".
Mas considera la proposta de Blanco "inacceptable"
El líder de CiU, Artur Mas, ha considerat insuficient i inacceptable el model aeroportuari presentat per José Blanco, al·legant que Madrid continuarà liderant el projecte i que es relega Catalunya a una posició de "soci secundari". "El model és manifestament insuficient, queda molt per sota de les expectatives generades i del que necessitem com a país, i és clarament inacceptable perquè va en contra de les resolucions aprovades per majoria al Parlament."
Per Mas, la capacitat de bloqueig que es dóna a la Generalitat només en algunes qüestions impedeix que Catalunya pugui tirar endavant un projecte important. "Per liderar un projecte, el que es necessita és tenir la majoria per dir que sí, no per impedir que algú faci una cosa que no t'agrada del tot". Mas ha assegurat que modificaran l'acord si CiU guanya les eleccions catalanes i és decisiva a Madrid.
ERC i ICV, insatisfets
El nou model de gestió aeroportuària tampoc no ha agradat ni a ERC ni a Iniciativa. El número 2 dels republicans, Joan Ridao, ha acusat el ministre Blanco de voler mantenir el Prat com un aeroport subsidiari de Barajas. "Es perpetua un model radial, centralista, on el govern continua tallant el bacallà i on, per cert, no es permet una gestió individual", ha assegurat Ridao.
L'ecosocialista Joan Herrera, en la mateixa línia que els republicans, ha demanat que es replantegi el model. "Amb aquesta proposta les regnes les té Aena", ha assegurat Herrera, cosa que impedeix que els aeroports puguin tenir estratègies diferenciades.
Per la seva banda, des del PSC, Francesc Vallès ha valorat bé, d'entrada, el model. "Per primera vegada garanteix la presència de la Generalitat i els ajuntaments", ha dit Vallès, però ha avisat que queda feina per fer. Els socialistes catalans han insistit que el més important és que la Generalitat i els ajuntaments acabin tenint una posició determinant en la gestió del Prat.
Respecte al plantejament assumit per tots els partits polítics catalans, les cambres de comerç i les organitzacions empresarials, segons el qual hi ha d'haver una majoria de representants catalans en els òrgans de gestió dels aeroports de Catalunya, la consellera Serna ha indicat que "encara hi ha temps per millorar la proposta perquè s'acosti" a aquestes posicions. Segons la consellera de Treball, l'executiu català prefereix dir que la proposta suposa "un avanç" més que "un incompliment" dels compromisos adquirits pels que van donar suport al manifest unitari presentat al març del 2007, però ha recalcat que des de la Generalitat "seguirem treballant per arribar a un bon model".
Mas considera la proposta de Blanco "inacceptable"
El líder de CiU, Artur Mas, ha considerat insuficient i inacceptable el model aeroportuari presentat per José Blanco, al·legant que Madrid continuarà liderant el projecte i que es relega Catalunya a una posició de "soci secundari". "El model és manifestament insuficient, queda molt per sota de les expectatives generades i del que necessitem com a país, i és clarament inacceptable perquè va en contra de les resolucions aprovades per majoria al Parlament."
Per Mas, la capacitat de bloqueig que es dóna a la Generalitat només en algunes qüestions impedeix que Catalunya pugui tirar endavant un projecte important. "Per liderar un projecte, el que es necessita és tenir la majoria per dir que sí, no per impedir que algú faci una cosa que no t'agrada del tot". Mas ha assegurat que modificaran l'acord si CiU guanya les eleccions catalanes i és decisiva a Madrid.
ERC i ICV, insatisfets
El nou model de gestió aeroportuària tampoc no ha agradat ni a ERC ni a Iniciativa. El número 2 dels republicans, Joan Ridao, ha acusat el ministre Blanco de voler mantenir el Prat com un aeroport subsidiari de Barajas. "Es perpetua un model radial, centralista, on el govern continua tallant el bacallà i on, per cert, no es permet una gestió individual", ha assegurat Ridao.
L'ecosocialista Joan Herrera, en la mateixa línia que els republicans, ha demanat que es replantegi el model. "Amb aquesta proposta les regnes les té Aena", ha assegurat Herrera, cosa que impedeix que els aeroports puguin tenir estratègies diferenciades.
Per la seva banda, des del PSC, Francesc Vallès ha valorat bé, d'entrada, el model. "Per primera vegada garanteix la presència de la Generalitat i els ajuntaments", ha dit Vallès, però ha avisat que queda feina per fer. Els socialistes catalans han insistit que el més important és que la Generalitat i els ajuntaments acabin tenint una posició determinant en la gestió del Prat.