Accident entre dos camions a l'AP-7 a l'alçada de l'Ametlla de Mar, el 17 de maig (CCMA)

El govern espanyol vol fer un tercer carril a l'AP-7 de Vila-seca fins a Amposta

L'ampliació l'ha anunciat el secretari d'Infraestructures en una visita a Tarragona, però sense precisar-ne data ni pressupost, i en plenes negociacions entre governs per solucionar la sobreocupació d'aquesta via

En ple debat sobre com es pot regular millor el trànsit per l'autopista AP-7 per evitar embussos i reduir accidents, el govern espanyol ha proposat aquest divendres ampliar-la en alguns trams.

Ho ha dit Xavier Flores, secretari general d'Infraestructures del govern espanyol, que ha precisat que la intenció és construir un altre carril entre Vila-seca i Amposta per "millorar la funcionalitat i la seguretat" de la via:

"Volem ampliar amb un tercer carril tot el tram entre Vila-seca fins Amposta, especialment el tram des de l'Hospitalet de l'Infant fins Amposta, que és quan l'A-7 i l'AP-7 s'uneixen, quan s'acaba aquesta duplicitat d'una autovia i una autopista."

Flores ho ha dit a Tarragona, on ha anat per explicar que ja estan licitats els nous enllaços d'aquesta via a Vimbodí, Roda de Berà i el Vendrell, però no ha precisat quan es faria l'ampliació de l'AP-7 ni tampoc amb quin pressupost.

Fa dos mesos, el mateix Xavier Flores ja va anunciar la intenció d'ampliar un carril en un altre tram de l'AP-7, el que va del Vendrell --al Baix Penedès-- al Papiol --al Baix Llobregat--, on ara hi ha 3 carrils.


Molts més accidents

En l'últim any a l'AP-7 ha augmentat molt el trànsit, sobretot des que al setembre es van acabar els peatges. Però el més preocupant són els accidents, que han augmentat molt, sobretot aquells en què hi ha hagut camions grans implicats.

D'accidents amb vehicles pesants des de principis d'any ja n'hi ha hagut 113, i en el mateix període del 2019 n'hi va haver 89, mentre que a la resta de vies han disminuït en un percentatge molt apreciable:

 


El pitjor tram, el pas pel Vallès

Els problemes d'aquesta via, però, es concentren sobretot al seu pas pel Vallès Occidental i el Vallès Oriental, on els últims anys han augmentat molt el trànsit i els embussos, i també els accidents.

De moment, la intenció és reduir-hi la velocitat màxima de 120 a 100 km/h, una mesura proposada pel govern fa una setmana i que aquest dijous s'ha sabut que està negociant amb el govern espanyol.

Imatge d'arxiu de l'AP-7
Imatge d'arxiu de l'AP-7 (Servei Català de Trànsit)


100 km/h sempre

El Servei Català de Trànsit, SCT, ha descartat que aquesta reducció sigui variable segons el moment del dia o el trànsit que hi hagi.

Ho ha dit aquest divendres Òscar Llatge, coordinador de Mobilitat i Seguretat Viària de l'SCT en una entrevista a "Els matins" de TV3, on ha precisat que el canvi implicarà la substitució dels senyals de trànsit per uns de nous:

"Pot afectar positivament per l'efecte acordió, que és perillós amb alta densitat de trànsit i altes velocitats, i tenir també afectació a les retencions en el sentit que, si s'eviten accidents, s'eviten retencions provocades per accidents, que és una de les causes que ha augmentat més."

Si finalment s'arriba a un acord entre l'SCT i el Ministeri de Transports, serà el ministeri --com a titular de la via-- el que s'haurà d'encarregar de fer el canvi de senyals i substituir els actuals, de 120, per uns altres de 100.

Trànsit descarta la senyalització variable, perquè "seria caríssim i no tindria sentit". Llatge ha afegit que cal "impacte en el tema dels accidents, perquè augmenten a l'AP-7 i disminueixen a Catalunya".

Per Sant Joan, carrils addicionals i restriccions als camions

D'altra banda, i de cara al pont de Sant Joan d'aquí quinze dies, Llatge ha avançat a Catalunya Ràdio que en aquesta via es posaran carrils addicionals i es restringirà el pas de camions en les hores de més trànsit.

El coordinador de Mobilitat i Seguretat Viària de l'SCT ha afegit que seran mesures que també s'aplicaran els caps de setmana del mes de juliol:

"Són unes restriccions pactades i planificades per fer front al gran moviment de vehicles."

Llatge ha assegurat que són mesures necessàries per evitar embussos i reduir accidents, i que s'han buscat les solucions que permetin que per la via hi pugui passar tothom.


Restriccions "molt estrictes" per als transportistes

Els transportistes no hi estan massa conformes, perquè aquestes restriccions són "molt estrictes" i no els permeten escollir quan hi poden circular.

Ho ha dit Eduard Ayach, de la Confederació Empresarial de Transports per Carretera de Catalunya, la CETCAT, que ha afegit que el problema de fons és "el dèficit estructural".

En aquest sentit, ha explicat que s'han reunit amb responsables de Trànsit i de Territori per exposar-los la seva problemàtica i que esperen que ara actuïn:

"Ja hem dit tot el que havíem de dir."

 

 

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitat
Anar al contingut