El govern valora positivament el traspàs de Rodalies malgrat que encara funciona amb "avaries importants"
Els cent primers dies que el govern català gestiona el servei de Rodalies han servit a l'administració per constatar que encara hi ha molta feina per fer. El govern valora positivament el traspàs, dient que hi ha enteniment entre Generalitat, Renfe i Adif, i que s'ha millorat, en especial, la informació als usuaris. Però per altra banda, el govern lamenta la quantitat d'avaries que té Rodalies, i demana paciència als ciutadans. De fet, quan la Generalitat es va fer càrrec del servei, el conseller d'Obres Públiques va dir que els usuaris no havien d'esperar miracles. Cent dies després, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, demana un parell d'anys per normalitzar el servei.
En aquests cent dies, la Generalitat ha introduït petites modificacions en el servei. S'ha implantat un nou tren a l'aeroport del Prat a les cinc del matí. Els caps de setmana, s'ha incorporat un nou comboi per hora i sentit en el tram Martorell-Vilafranca. Finalment, alguns trens que a última hora de la nit anaven cap a les cotxeres sense passatge ara porten viatgers. L'administració catalana està estudiant la possibilitat d'incrementar les freqüències de pas en algunes línies. Abans d'acabar l'any, per exemple, hi haurà semidirectes a la línia de Puigcerdà.
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha dit a Catalunya Informació que la valoració del traspàs es troba en "clarobscurs", ja que si bé és cert que s'han fet petits avenços, necessaris per a la millora del servei, hi continua havent "avaries importants" que s'han de millorar. De fet, hi ha hagut diverses caigudes de catenària, amb les consegüents tallades de servei.
Un dels aspectes positius del traspàs que valora la Generalitat és la millora de la informació als usuaris. En aquests cents dies, s'han activat un nou telèfon i una nova pàgina web, que donen informació en temps real.
Tot i això, el funcionament de la xarxa continua tenint molts punts negres. Massificació als combois, saturació de la xarxa a les hores punta, avaries sovintejades, falta d'higiene en alguns trens... Per aquest motiu Nadal ha dit que "aquestes coses no s'arreglen en cent dies, sinó que requereixen potser dos anys".
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha dit a Catalunya Informació que la valoració del traspàs es troba en "clarobscurs", ja que si bé és cert que s'han fet petits avenços, necessaris per a la millora del servei, hi continua havent "avaries importants" que s'han de millorar. De fet, hi ha hagut diverses caigudes de catenària, amb les consegüents tallades de servei.
Un dels aspectes positius del traspàs que valora la Generalitat és la millora de la informació als usuaris. En aquests cents dies, s'han activat un nou telèfon i una nova pàgina web, que donen informació en temps real.
Tot i això, el funcionament de la xarxa continua tenint molts punts negres. Massificació als combois, saturació de la xarxa a les hores punta, avaries sovintejades, falta d'higiene en alguns trens... Per aquest motiu Nadal ha dit que "aquestes coses no s'arreglen en cent dies, sinó que requereixen potser dos anys".