El govern vol que l'Estat rescati les 4 autopistes catalanes que continuaran tenint peatge
L'executiu català aparca, de moment, el projecte de vinyeta a l'espera que el govern espanyol implanti el seu model
La Generalitat reclama a l'Estat que rescati les quatre autopistes catalanes que encara mantindran els peatges a partir de l'1 de setembre, és a dir: el Túnel del Cadí, el de Vallvidrera, la Sant Cugat-Terrassa-Manresa i la C-32 sud.
Aquest és l'últim cap de setmana amb peatges a les principals vies de trànsit a Catalunya. Amb l'arribada del setembre, s'aixecaran definitivament les barreres a quatre vies on s'acaben les concessions: l'AP-7, l'AP-2, la C-32 Nord al Maresme i la C-33.
Després de demanar, fa quinze dies, el traspàs de les dues vies de l'Estat que s'alliberen dimecres, l'AP-7 i l'AP-2, ara, el vicepresident Jordi Puigneró hi afegeix el rescat, valorat en uns 1.500 milions d'euros, de quatre peatges de la Generalitat.
Puigneró reclama que es faci aquí el mateix que a altres llocs de l'Estat:
"Aquests rescats que s'han produït per valors importants, com podrien ser per exemple els 3.000 i 4.000 milions que ha costat rescatar les radials de Madrid, demanem també al govern de l'Estat que ho apliqui també a Catalunya a les infraestructures que queden encara amb peatge."
La vinyeta, aparcada
El govern aparca, almenys de moment, el projecte de vinyeta, una tarifa plana anual que volia aplicar a Catalunya, i optarà per esperar que l'executiu espanyol desenvolupi un model de pagament per ús a tot l'Estat.
Les plataformes que fa anys que protesten contra els peatges que ara s'alliberen no volen ni sentir a parlar de la possibilitat d'implantar un nou model de pagament per ús que permeti finançar el manteniment de les vies.
- ARXIVAT A:
- PeatgesAutopistesMobilitat