S'activa el nou límit de velocitat a l'AP-7 de Vilafranca a Martorell: els diumenges a 100 km/h
La nova velocitat en aquest tram és aplicable cada diumenge de tres de la tarda a les deu del vespre i també els dies d'operació tornada
El límit de velocitat a l'AP-7 entre Vilafranca del Penedès i Martorell canvia a partir d'aquest diumenge 15 de setembre. A partir de les tres de la tarda i fins a les deu del vespre, la velocitat màxima passa a ser de 100 km/h. De fet, aquest és el límit que a partir d'ara s'aplicarà cada diumenge a la tarda en aquest tram i també els dies que es considerin operació tornada.
És una de les novetats que ha anunciat Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit, en la presentació del balanç de sinistralitat d'aquest estiu.
Fins ara, la velocitat ja es reduïa a 100 km/h quan es muntava un carril addicional i amb aquesta mesura es vol reduir els problemes que es generen en aquest tram de l'AP-7, una via que, des de l'aixecament dels peatges fa tres anys, presenta més problemes de circulació i accidents.
En aquest sentit, Lamiel ha destacat que "els accidents són els que provoquen les cues, no al revés", i ha explicat que el tram entre Vilafranca del Penedès i Martorell en sentit Barcelona és un dels més conflictius de l'AP-7 per la configuració de la via:
"Hem de dir-li al conductor que ha de ser prudent en aquella zona. Hi posarem caixes taronges i hi dedicarem l'helicòpter. Necessitem controlar aquesta zona."
Menys morts, però més ferits greus
Durant la roda de premsa del Servei Català de Trànsit (SCT), s'han donat a conèixer les xifres de sinistralitat d'aquest estiu.
Des del 24 de juny fins al 9 de setembre, han mort 33 persones en 30 accidents mortals a la xarxa viària interurbana, un 11% menys que l'any passat en aquest període.
Pel que fa al que portem d'any, des de l'1 de gener, hi ha hagut 94 víctimes mortals, un 13% menys que el 2023.
Tanmateix, la nota negativa és que durant els mesos d'estiu ha pujat el nombre de ferits greus, els que passen com a mínim 24 hores a l'hospital. En total, 226 persones han resultat ferides greus en accident de trànsit, un 38% més que el 2023.
Una xifra que inclou els ferits que va causar l'accident de l'autobús de la C-32 entre Pineda de Mar i Tordera de mitjans de juliol, on van resultar ferides mig centenar de persones, tres d'elles greus.
Des del SCT destaquen, a més, la reducció de víctimes mortals que hi ha hagut a l'AP-7 (dues persones), una tendència a la baixa que es manté des de l'any passat (hi van morir cinc persones).
La via que ha presentat més accidents mortals és la C-37, on tres persones han perdut la vida. I la resta de víctimes mortals s'han produït en diferents carreteres: la C-17, la C-14, l'A-2, la C-32, l'N-340 i l'AP-7, on s'han registrat dues morts en cadascuna.
Col·lectius vulnerables i homes
El 48% de les víctimes mortals d'aquest estiu pertanyen als denominats col·lectius vulnerables. És a dir, motoristes, vianants i ciclistes. De fet, poc abans de la roda de premsa, s'ha sabut la mort d'un ciclista que ha sortit aquest dimecres d'una pista forestal a Alins, al Pallars Sobirà.
Quatre de cada deu persones mortes aquest estiu eren motoristes, un 39% del total de víctimes. En concret, han mort tretze motoristes (un més que l'estiu del 2023), dos vianants (un menys que el 2023) i un ciclista (un menys que l'any passat).
Una altra dada que destaca el Servei Català de Trànsit és que, de les 33 víctimes mortals a les carreteres catalanes aquest estiu, 27 eren homes i sis eren dones. Així mateix, en el cas dels homes, la majoria eren els que conduïen el vehicle (23).
És per això que, des del SCT, es vol augmentar la conscienciació en aquest col·lectiu, tal com ha dit Ramon Lamiel:
"Els que es maten són els homes. Hem de fer més campanyes per adreçar-nos-hi."
Pel que fa a l'edat de les víctimes mortals, durant l'estiu la sinistralitat s'ha repartit en les diferents franges d'edat, com mitjana edat i gent gran. I un 8% dels conductors han estat reincidents, amb una infracció o més, com ara excés de velocitat, no dur el cinturó o el casc de seguretat o per superar les taxes d'alcohol permeses o donar positiu en drogues.
- ARXIVAT A:
- Trànsit